Nový reklamní formát „Slideshow“ od Facebooku je alternativou videa
Reklamní videa jsou čím dál populárnější, avšak také přinášejí některá úskalí. Díky datové náročnosti umí velice rychle vysát datový tarif a také ne vždy jste na místě, kde máte to nejrychlejší připojení, abyste vůbec video přehráli. Zároveň video reklama nepatří mezi nejlevnější reklamní formáty a tak si ho nemohou z důvodu omezeného rozpočtu dovolit všichni obchodníci.
Facebook, proto v rámci svého závazku stát se nejlepší mobilní reklamní platformou pro všechny obchodníky z celého světa a všech velikostí, přišel s novým reklamním formátem Slideshow. Tento formát má být alternativou běžných videí, který umožní snazší vytvoření video reklamy a zároveň tím umožní sledování na každém zařízení s jakýmkoliv internetovým připojením.
Slideshow je tvořeno sérií statických fotografií, které se zobrazují v nastavených časových intervalech. Tvorba není příliš složitá. Inzerent si vybere tři až sedm statických snímků a vybere si délku jejich zobrazení od 5 do 15 vteřin. Slideshow nedoprovází žádný zvuk.
Slideshow snižuje čas načítání reklamy a náklady za využitá data pro uživatele. První testy ukázaly, že patnácti vteřinové video ve výsledku má 5x menší velikost souboru než stejně dlouhé video. Tento typ reklamy lze kombinovat s jakýmkoliv typem cílení na Facebooku.
Primárně tento formát vznikl kvůli rychle rostoucím a rozvíjejícím se trhům, jako jsou např. Nigérie nebo Filipíny. Avšak reklama si určitě najde uplatnění i u nás, vzhledem k cenám datových tarifů a reálné rychlosti mobilního internetu na mnoha místech naší země.
Je to také skvělá příležitost pro značky, které nemají rozpočet na vytvoření standardního videa. Slideshow také umožňuje novým kreativním způsobem představit značku oproti statickým obrázkům za mnohem nižší cenu, než kolik stojí vytvoření videa.
Zdroj: Facebook
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...