Měření volání z reklam v AdWords
Uvedení telefonního čísla je velice důležitá součást reklamních informací o firmě ve vyhledávání Google (a nejen tam) a přináší mnoho výhod. Tou základní je určitě častější volání případných zájemců, protože telefonní číslo v reklamě usnadňuje kontakt s firmou. Přestože roste internetové obchodování, jsou telefonní hovory stále spolehlivým a důležitým zdrojem potenciálních zákazníků. V procesu nákupu přes internet možnost zavolání do firmy může rozhodnout o tom, jestli zákazník nákup skutečně dokončí. Jak uvádí samotný Google, plných 61 % uživatelů vyhledávajících na mobilních zařízeních pokládá za velmi důležité, aby během nákupního procesu mohli ve fázi samotného nákupu zavolat do firmy.
Co však dosud chybělo, byla možnost měření těchto volání do firmy, které by nám pomohlo lépe změřit hodnotu reklam nebo které by nám přineslo potřebné informace o tom, jak získat nové zákazníky. Teď však Google přišel do Evropy s novinkou, která takové měření umožňuje.
„Čísla pro přesměrování Google“
Google oznámil, že od pondělí 21.9. zavádí i v České republice „čísla pro přesměrování Google“, která se budou spravovat přes AdWords. Tato čísla jsou důležitá pro měření telefonních hovorů získaných z reklam ve vyhledávání Google, včetně podrobných informací o délce hovoru, časech zahájení a ukončení hovoru, kódu oblasti volajícího a o tom, zda byl hovor vůbec spojen. Telefonní hovory určité délky můžete započítat jako konverze a zvýšit pravděpodobnost jejich uskutečnění pomocí automatických nabídek.
Díky těmto informacím také lze změřit, které části kampaní získávají nejvíce hovorů a které naopak potenciální zákazníky nelákají. Zároveň lze získat podklady pro lepší optimalizaci kampaní, které by následně mohly vést k vyššímu konverznímu poměru.
A jak to celé funguje?
Prvně je potřeba mít založen účet AdWords a v něm mít aktivovánu alespoň jednu reklamu pouze pro volání nebo jedno rozšíření o volání.
Pokud se použije číslo pro přesměrování v rozšíření o volání nebo v reklamě pouze pro volání, Google přiřadí konkrétní reklamě jedinečné telefonní číslo Google. Toto telefonní číslo, které tvoří buď bezplatná ekvivalentní varianta místního čísla nebo místní číslo (je-li k dispozici), se u reklamy zobrazí na tabletech, noteboocích a stolních počítačích. Na mobilních zařízeních vyšší třídy (např. iPhone nebo zařízeních se systémem Android a plnohodnotným internetovým prohlížečem) se u reklamy zobrazí tlačítko, na které může uživatel kliknout a rovnou volat.
Když tedy zákazník na toto číslo zavolá, služba AdWords hovor přesměruje na telefonní číslo konkrétní firmy. Zároveň tato služba poskytne podrobné informace týkajícího se tohoto hovoru.
Mnoho lidí nedůvěřuje telefonním číslům, které nemají jasně uvedenou místní předvolbu. Z tohoto důvodu se budou čísla pro přesměrování Google zobrazovat pokud možno jako místní čísla pro přesměrování. Např. firma sídlící v Praze bude mít v reklamách uvedena čísla pro přesměrování Google s místní předvolbou „2“.
Konverze z volání z webových stránek
Vedle použití čísla pro přesměrování v „rozšíření o volání“ a v „reklamě pouze pro volání“ lze využít toto číslo i pro „měření konverzí z volání z webových stránek“. Takové měření pomůže zjistit a měřit případy, kdy někdo po kliknutí na reklamu zprostředkovanou službou AdWords navštíví firemní web a následně do firmy zavolá. Na webu přitom lze namísto firemního telefonního čísla použít dynamicky generované číslo pro přesměrování Google. Díky tomu se můžeme dozvědět, která konkrétní klíčová slova, reklamy, reklamní sestavy a kampaně vedou ke konverzím z volání.
Cena
Použití telefonních čísel pro přesměrování Google u všech reklam je zdarma. Poplatky se platí standardně formou CPC. Platí se tedy až za kliknutí na reklamu nebo na tlačítko pro volání. Pokud zákazník sám vytočí vlastní firemní číslo pro přesměrování Google, nic se neplatí.
Čísla pro přesměrování nefungují všude
Ne všude budou čísla pro přesměrování Google fungovat. V obsahové síti Googlu rozšíření o volání nepodporuje zaznamenávání čísel pro přesměrování ani sledování hovorů jako konverzí.
Důležité je také vědět, že tato speciální čísla se nemusí zobrazovat ani u reklam na stolních zařízeních, pokud reklamní sestava nezískává minimální počet kliknutí během čtyřtýdenního období. V takovém případě se zobrazí pouze vlastní firemní čísla. Tento požadavek na minimální počet kliknutí neplatí pro mobilní zařízení vyšší třídy.
Mimo reklamy Google by se tato čísla neměla používat k žádnému jinému účelu, protože tato čísla jsou majetkem společnosti Google a mohou být kdykoli změněna nebo přidělena někomu jinému. Výjimkou jsou případy, kdy se tato čísla použijí k měření konverzí z volání pro určitý web.
Google také nedoporučuje tato speciální čísla publikovat nebo jakkoli propagovat mimo on-line reklamní kampaně AdWords, protože se tato čísla pro přesměrování mohou pro každou reklamní sestavu lišit a navíc se mohou časem změnit.
Výhody
Zavedení čísel pro přesměrování Google tak přináší mnoho výhod:
- tvorba přehledů metrik volání
- měření konverzí z volání
- měření konverzí z volání z webu
- získaní cenných informací pro optimalizaci kampaní
Další informace o této službě se můžete dozvědět na stránkách podpory Google AdWords.
Zdroj: Google
Nejen Google si pro nás přichystal spoustu novinek, chcete vědět o dalších?
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...