Čtvrtý ročník akce den dopravy zdarma je za námi. Jaké přinesl výsledky?
Čtvrtý ročník akce Den dopravy zdarma, který pořádal nákupní portál Heureka, je již minulostí. Akce, během které si zákazníci mohli v zúčastněných e-shopech užívat 24 hodin dopravy zdarma, znova trhala rekordy.
Počet objednávek překročil hranici 150 000, což je o 13 % více než v minulém roce. Dne dopravy zdarma se zúčastnil rekordní počet e-shopů, konkrétně jich bylo 1546. V minulém roce se jich zúčastnilo o 300 méně. Také celkový obrat e-shopů byl nejvyšší ze všech ročníků, činil přes 211 miliónů korun.
Na druhou stranu každým rokem klesá hodnota jedné objednávky. V letošním ročníku akce byla průměrná výše objednávky 1400 Kč. Loni ještě činila 1554 Kč, nejvyšší hodnotu pak měla v roce 2013, kdy dosahovala 1633 Kč.
Co se týče segmentu prodávaného zboží, stejně jako v minulých ročnících zákazníci nakupovali nejčastěji elektroniku a bílé zboží. Oblíbené také byly produkty z kategorie vybavení pro dům a zahradu nebo dětské zboží. Celkově zákazníci díky dopravě zdarma ušetřily téměř 13,5 miliónů korun.
Den dopravy zdarma se také po druhé konal na Slovensku a i tam zaznamenal úspěchy. Počet zapojených e-shopů vzrostl téměř dvojnásobně, stejně tak vzrostl počet objednávek i celková úspora zákazníků. Za zmínku také stojí, že hodnota jedné objednávky byla na Slovensku vyšší (78 €) než v Česku. Také slovenští zákazníci nejraději nakupovali elektroniku a bílé zboží. Celkový obrat zapojených e-shopů na Slovensku činil přes 1,8 miliónů eur.
I když s akcí Den dopravy zdarma v Česku vládla celkem spokojenost, ozývají se i kritické hlasy. Některé e-shopy nebyly stejně jako vloni spokojeny s propagací akce ze strany Heureky. Podle nich spousta jejich běžných zákazníků o akci vůbec nevěděla. Někteří do budoucna volají po větší propagaci, např. navrhují udělat pořádnou plošnou reklamu nebo také využít video reklamy.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...