Čtvrtý ročník akce den dopravy zdarma je za námi. Jaké přinesl výsledky?

2 min čtení

Čtvrtý ročník akce Den dopravy zdarma, který pořádal nákupní portál Heureka, je již minulostí. Akce, během které si zákazníci mohli v zúčastněných e-shopech užívat 24 hodin dopravy zdarma, znova trhala rekordy.

Počet objednávek překročil hranici 150 000, což je o 13 % více než v minulém roce. Dne dopravy zdarma se zúčastnil rekordní počet e-shopů, konkrétně jich bylo 1546. V minulém roce se jich zúčastnilo o 300 méně. Také celkový obrat e-shopů byl nejvyšší ze všech ročníků, činil přes 211 miliónů korun.

Na druhou stranu každým rokem klesá hodnota jedné objednávky. V letošním ročníku akce byla průměrná výše objednávky 1400 Kč. Loni ještě činila 1554 Kč, nejvyšší hodnotu pak měla v roce 2013, kdy dosahovala 1633 Kč.

Co se týče segmentu prodávaného zboží, stejně jako v minulých ročnících zákazníci nakupovali nejčastěji elektroniku a bílé zboží. Oblíbené také byly produkty z kategorie vybavení pro dům a zahradu nebo dětské zboží. Celkově zákazníci díky dopravě zdarma ušetřily téměř 13,5 miliónů korun.

Den dopravy zdarma se také po druhé konal na Slovensku a i tam zaznamenal úspěchy. Počet zapojených e-shopů vzrostl téměř dvojnásobně, stejně tak vzrostl počet objednávek i celková úspora zákazníků. Za zmínku také stojí, že hodnota jedné objednávky byla na Slovensku vyšší (78 €) než v Česku. Také slovenští zákazníci nejraději nakupovali elektroniku a bílé zboží. Celkový obrat zapojených e-shopů na Slovensku činil přes 1,8 miliónů eur.

I když s akcí Den dopravy zdarma v Česku vládla celkem spokojenost, ozývají se i kritické hlasy. Některé e-shopy nebyly stejně jako vloni spokojeny s propagací akce ze strany Heureky. Podle nich spousta jejich běžných zákazníků o akci vůbec nevěděla. Někteří do budoucna volají po větší propagaci, např. navrhují udělat pořádnou plošnou reklamu nebo také využít video reklamy.

Marketing
,
Zpět nahoru