Síla reklamy v Google Ads. Co to znamená? Co ovlivňuje?
Optimalizujete své reklamy tak, aby měly co největší hodnocení síly reklamy, ale nevíte, jaký je reálný dopad na výsledky?
Síla reklamy může mít 5 základních hodnot – nedokončená, špatná, průměrná, dobrá a vynikající. Nedokončená je reklama ve chvíli, kdy nesplňuje některý ze základních požadavků Google. Třeba má málo nadpisů nebo popisů.
Co těchto 5 hodnot v praxi znamená a jaký mají vliv? Shrnuto do jedné věty – nemají žádný přímý vliv na výkon.
Za reklamu se slabou silou nejste nijak penalizováni. Vaše reklamy se nebudou zobrazovat méně, nebudete ani muset platit vyšší částku v aukcích, abyste předběhli reklamy se sílou „dobrá“ nebo „vynikající“. Síla reklamy zároveň nemá žádný efekt na hodnotu skóre kvality. Pokud vaše dobré a vynikající reklamy budou mít lepší výsledky než ty špatné a průměrné, bude to způsobeno tím, že jsou opravdu kvalitnější a nikoli umělou penalizací.
Zpětná vazba a návod pro tvorbu reklam
K čemu je tedy síla reklamy užitečná? Jde o kvalitní návod k přípravě reklamy a okamžitou zpětnou vazbu při její tvorbě.
Podle slov Google síla reklamy ukazuje, nakolik se blížíte úspěšným příkladům z praxe. Tedy jak moc používáte prvky, které už před vámi použili jiní inzerenti a jejich reklamy patří na velkém vzorku k těm úspěšným.
Google vás ocení zejména za využití klíčových slov nadpisech, využití co největšího počtu nadpisů a také za to, že toho co nejvíce necháte na něm a nepřipnete nadpisy na pozice (piny 1-3). Zkrátka „Naplň mě maximem podkladů a pak už se mi do toho nemotej“. Tak to má Google rád.
Užitečné pro začátečníky
To má samozřejmě svá pozitiva i negativa. Pokud v reklamách Google nejste tak zběhlí, hodí se každé vodítko, které se správnou podobou reklamy pomůže. A síla reklamy je dobře zpracovaná zpětná vazba. Vyhodnocuje klíčová slova, počet nadpisů i jaké texty jste použili.
Naopak problém se může skrývat už v samotném nastavení „síly reklamy“. Hodnocení vaší reklamy vychází z toho, co fungovalo v minulosti u jiných inzerentů. Nemá však žádnou prediktivní schopnost, ani nevnímá kontext a pozici vaší značky. Tato funkce neumí ocenit kreativitu a neumí pochopit, proč reklamu stavíte jinak než vám našeptávají algoritmy Google.
Může se tak velmi snadno stát, že i reklama označená za slabou může mít velmi dobrý konverzní poměr. A přestože vaše „slabá“ reklama má skvělé výsledky, Google její označení nezmění. I po týdnech dobrých výsledků bude stále slabá.
Slabá reklama s dobrými výsledky – co s ní?
Reklamy s dobrou a vynikající silou jsou zpravidla lepší než ty špatné a průměrné. Mohou mít i objektivně lepší výsledky. Není to však pravidlem. Dobře fungující reklamy se slabým hodnocením síly reklamy neupravujte. Sám Google říká, že síla reklamy je navržena hlavně k tomu, aby vám pomohla sestavit reklamu, která ihned po vytvoření udělá dobrý první dojem. Ale co je ještě důležitější než dobrý první dojem? Ano, jsou to dlouhodobé dobré výsledky.
Do svých reklamních tahounů, které máte prověřené měsíci či léty spolehlivých výsledků určitě nezasahujte. U nich vás ukazatel síly reklamy vůbec nemusí zajímat.
To samé platí pro zkušené marketéry, kteří při vytváření nové reklamy již moc dobře ví, proč ji vytvářejí právě takto.
Naopak se ale můžete podívat na sílu reklamy u těch inzerátů, které mají nižší výkon, než jste očekávali. Reklama se špatnou či průměrnou silou, která nepřináší výsledky, pravděpodobně opravdu nebude dobrá.
Stále jste trochu zmatení?
Chcete vliv síly reklamy prozkoumat ve větších detailech? Jaký efekt na doručování a výkon reklamy má její síla, sledovalo hned několik výzkumů. Můžete se tak ponořit do čísel společností Justglobal nebo Optmyzr a podívat se na podrobná data.
Spravujeme kampaně tak, aby přinášely výsledky.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...