Seznam.cz opět inovuje algoritmus fulltextu

3 min čtení

Seznam.cz, stále nejvyužívanější vyhledávač v České republice, se snaží reagovat na změny ve vyhledávání, které realizuje Google a přichází s vlastním upraveným algoritmem fulltextu. Co se v rámci zatím nejvýraznější změny ve vyhledávání tohoto roku změnilo a jaký to má dopad na pozice ve vyhledávači? A je změna opravdu změnou k lepšímu?

Provedená změna, snad nejvýraznější z pera Seznamu za poslední rok a půl, upravila proces mezi zadáním dotazu uživatelem do vyhledávače a jeho přepisem do strojové formy. Oficiálně se jí říká Nová verze přepisu dotazu a nedošlo vlastně ani k žádným výrazným změnám jednotlivých funkcí; pouze se inovoval postup předávání informací mezi jednotlivými moduly. Avšak i to stačilo k tomu, aby Seznam během chvilky výrazně zamíchal s pozicemi stránek. Seznam sám tvrdí, že došlo ke změně až u 28% stránek. Běžný uživatel změnu algoritmu téměř nezaznamenal, na rozdíl od majitelů stránek, kteří si pozici ve vyhledávačích hlídají a mnohdy se nestačili divit.

 

Proč si tuto inovaci od Seznamu pochvalovat?

Protože dostaly šanci střední a menší stránky, které ve výsledcích vyhledávání konečně přeskakovaly ty velké. Nevychytaným bodem nového algoritmu je však propad viditelnosti některých významných značek ve spojitosti s vyhledáváním produktů a špatným vyhodnocením zadaného dotazu. Místo osvědčených eshopů začal Seznam u některých zadaných dotazů ohledně produktů generovat méně kvalitní a ověřené internetové obchody.

Nový algoritmus Seznamu zasel vítr a sklízí bouři negativní kritiky – změny jsou spíše „kosmetického“ rázu a s kladením důrazu na množství klíčových slov a počty odkazů se nic nezměnilo, stále jsou pro Seznam primární. Kvalita je a vždy bude důležitější než kvantita, proto by Seznam měl přestat zdůrazňovat potřebu nadměrného užívání key words s cílem vyšších pozic ve vyhledávání a generovat opravdu jen relevantní výsledky.

 

Takže, otázkou zůstává – poučí se Seznam z kritiky, která se na něj sesypala a půjde konečně moderní cestou a ve stopách Googlu anebo si bude držet stále svůj styl a vsázet na osvědčené, ale nyní již příliš zastaralé metody?

Marketing
,
SEO
,
Zpět nahoru