Produktové reklamy Nákupy Google se budou zobrazovat ve vyhledávání obrázků

4 min čtení

Rostoucí podíl on-line nákupů uskutečněných přes mobilní zařízení a snaha usnadnit mobilnímu uživateli nákupní proces. To jsou hlavní důvody, které vedly Google k rozhodnutí umožnit zobrazování produktových reklam formátu „Nákupy Google“ i ve vyhledávání obrázků. Zatím to vypadá, že se ve vyhledávání obrázků budou zobrazovat reklamy jen v mobilních zařízeních.

Příjmy z on-line reklam na mobilních zařízeních rostou a Google se tomu snaží přizpůsobit. Neustále hledá prostor a způsob jak efektivně na mobilních zařízeních zobrazovat reklamy. Zároveň neustále roste význam obrázkových produktových reklam, obzvláště na mobilních zařízeních. Sám Google uvádí, že lidé, kteří jednou týdně vyhledávají produkty prostřednictvím mobilu, využívají k následnému nákupu nejčastěji právě produktové obrázky. Vyhledávaní obrázků se tak zdá ideálním místem, kde zobrazovat produktové reklamy.

Nákupy Google ve vyhledávání obrázků

Podle Googlu má mnoho lidí při prohlížení výsledků vyhledávání obrázků dotazy ohledně ceny zobrazených produktů nebo toho, kde lze dané produkty zakoupit. Díky nové podobě reklamy mohou být uživatelé jedním kliknutím přesměrováni na stránky, kde se nejen dozvědí odpovědi na své otázky, ale také si mohou produkt ihned pořídit.

Když tedy mobilní uživatel bude vyhledávat obrázky produktů na Googlu pomocí svého telefonu nebo tabletu, uvidí i reklamy na související produkty. Reklamy budou v karuselovém formátu, jak je vidět na obrázku. Obsah těchto reklam bude stejný jako u produktových reklamy, které se zobrazují ve Vyhledávaní. Reklama se tak bude skládat z obrázku, produktového názvu, ceny a názvu e-shopu.

Produktové reklamy Nákupy Google se budou vždy zobrazovat na prvních místech přímo nad všemi nalezenými obrázky ve vyhledávání. K dispozici by měly být i nové filtry, které umožní specifikovat vyhledávaný produkt. Reklamy se budou zobrazovat stejně jako ve Vyhledávání na základě relevance ve vztahu k vyhledávacímu dotazu.

Současně se prostor ve vyhledávání obrázků, který se oficiálně nazývá „Obrázky Google“, stal součástí Vyhledávací sítě. Vyhledávací síť Google je skupina webových stránek a aplikací souvisejících s vyhledáváním, na nichž se může zobrazit reklama AdWords. Reklamy se tak mohou automaticky zobrazovat nejen ve Vyhledávání Google, ale také v Google Play, Nákupech Google, Mapách Google (součástí Vyhledávací sítě se staly teprve minulý měsíc) a nyní i v Obrázcích Google. 

Na rozdíl od testování, o kterém jsme vás informovali v únoru, by produktové reklamy ve vyhledávání obrázků měly být k dispozici ve všech zemích. Nyní tuto novinku Google postupně nasazuje do celého světa, nejspíš ale ještě chvíli potrvá, než budeme moct vidět tyto reklamy v obrázcích i u nás.

Ve stejné době, jako reklamy ve vyhledávání obrázků, se testovalo také rozšíření počtu zobrazovaných produktových reklam ve Vyhledávání, tak uvidíme, jestli se i v tomto směru brzy nedočkáme nějaké novinky.

Zdroj: googblogs.com, m-journal.cz, wordstream.com

Zpět nahoru