Odzvoní na Googlu rychlým půjčkám?

3 min čtení
Alexandra Štellmachová
Alexandra Štellmachová

Google přichází se zákazem propagace krátkodobých půjček, aneb “půjček před výplatou”. Rozhodl se tak na základě bezohledných praktik, které spotřebitelům ubližují.

S tímto rozhodnutím přichází z několika důvodů:

- chce bránit tomu, aby se k uživatelům dostávaly reklamy, které jim mohou potenciálně uškodit

- samotný Google nechce profitovat na lidském neštěstí

riziko půjček

Co jsou půjčky před výplatou?

Krátkodobé půjčky se obvykle platí při nejbližší výplatě a jejich vysoká úroková sazba častokrát převyšuje i 400%. Ty jsou ve většině případů pro spotřebitele nesplatitelné. Ti se častokrát dostanou do situace, kdy berou jednu krátkodobou půjčku na splacení další.

Google bude omezovat všechny reklamy na krátkodobé půjčky, které mají splatnost kratší než 60 dní. V USA zohlední i výšku úroku, která nesmí převyšovat 36%. Ta se evropského trhu dle aktuálních informací netýká.

Jak to ovlivní vaše podnikání?

Nové pravidlo Googlu vstoupí v platnost 13. 6. 2016. Neznamená to, že by se reklamy na krátkodobé půjčky nemohly nadále dělat, ale budou značně omezené.

Jestli tedy podnikáte v krátkodobých půjčkách, nadále se budete objevovat v reklamách i v organickém vyhledávaní. Pro zachování korektnosti i dobrých výsledků musíte ale udělat několik věcí. Doplňte na váš web informace ohledně délky splatnosti a doporučujeme také přidat úrokovou sazbu. Váš web si poté můžete dát zkontrolovat zde.

Reklamy na krátkodobé půjčky, jak už jsme řekli, vám budou nadále běžet, musíte si ale dát pozor na jejich obsah. Nesmí zahrnovat následující:

  • žádnou zmínku o záruce, která má ochránit klienty před zástavou majetku
  • nabízení krátkodobých půjček bez informací o jejich podmínkách

Google tento krok učinil i v návaznosti na změny z roku 2014, kdy omezil reklamy na půjčky s vysokou úrokovou sazbou. Svým aktuálním krokem následuje Facebook, který už reklamy podobného typu blokuje. Yahoo ani Bing od Microsoftu ještě podobnou změnu neudělaly. 

Zdroje: www.theverge.com, www.telegraph.co.uk, Nápověda Adwords

Marketing
,
Zpět nahoru
Alexandra Štellmachová