Na rozšířené textové reklamy v Skliku si počkáme

3 min čtení
Bc. Lukáš Pevný
Bc. Lukáš Pevný PPC specialista

Rozšířené textové reklamy ano, ale ne hned. Taková je „odpověď“ Seznamu na nasazení rozšířených textových reklam Googlem v jeho systému AdWords.

Seznam se rozhodl, že se přizpůsobí AdWordsu, a také spustí nové reklamy s rozšířeným textovým polem ve své reklamní síti Sklik. Je to celkem logický krok. Dosud obě sítě využívali stejný formát textových reklam, díky tomu tak PPC specialisté měli ulehčenou práci a nemuseli vytvářet textové reklamy na dvakrát. To se teď mění a Seznam si to uvědomuje. Proto na svém blogu oznámil: „ Abychom PPC specialistům zjednodušili práci a inzerentům zároveň dali více prostoru pro jejich sdělení, rozhodli jsme se úpravu provést také.“ Zároveň však tým Skliku oznámil, že k podpoře rozšířených textových reklam určitě nedojde během tohoto roku.

Problémy s přechodem na nový reklamní formát

Přechod na rozšířené textové reklamy totiž není tak jednoduchý, jak by se na první pohled mohlo zdát. Jak sám Sklik na svém blogu uvádí, úprava formátů textové inzerce představuje změny napříč celým systémem. Úpravy se dotknou základního nastavení inzerátů, kam patří webové rozhraní, import nebo API, ale také databází, výdejových částí a grafické podoby inzerce spojené s designem všech služeb Seznamu. Musí se také přepracovat několik set šablon textových reklam, které má Sklik v nabídce včetně těch, které má přizpůsobené pro různé weby.

V současnosti tak PPC specialistům nezbývá nic jiného, než vytvářet textové reklamy pro oba reklamní systémy zvlášť. Naštěstí na import celých kampaní to zas takový vliv nemá. Import Skliku umí neznámé sloupce ignorovat. To znamená, že kampaně a reklamní sestavy se do Skliku bez problému importují, avšak bez rozšířených textových reklam. Při aktualizaci stávajících kampaní tým Skliku doporučuje využít pokročilých možností importu a zaškrtnutí si nepřepisování textových inzerátů.

Tak doufejme, že nového formátu reklam se dočkáme na začátku příštího roku a nebudeme na ně čekat tak dlouho jako na „přesun webů na https“.

Zdroj: blog.sklik.cz

Zpět nahoru
Bc. Lukáš Pevný