Jak jsme zvýšili konverzní poměr z produktových inzerátů na 14 %
Majitelé domácích mazlíčků jsou poměrně loajální ke značkám. Ono taky, co vám zbývá, když vaše kočka žere jen jednu značku konzerv a jiné se ani nedotkne. V segmentu tak je větší procento opakovaných nákupů než jinde a zákazníci chodí často "najisto". My jsme u našeho klienta Happypet ale vytáhli konverzní poměry u kampaní až na úroveň 15 - 20 %. A to je i na tento trh parádní číslo.
O brandu Happypet.cz
HappyPet.cz nabízí ucelené portfolio chovatelských potřeb pro všechny druhy domácích zvířat. E-shop má relativně známý brand a spadá do širší skupiny nejvýznamnějších hráčů v tomto segmentu. Nejsilnější zákaznickou základnu má na severu Moravy.
Klíčem je správná segmentace
Pro větší přehlednost a relevanci dat jsme se rozhodli jít cestou více kampaní. Optimální segmentace produktové inzerce je klíčová. Z důvodu přehlednosti a relevance dat. A zmiňovaných možností správy, či dosažení většího zásahu.
Aplikovali jsme ozkoušený model z Google Ads, kde se produkty dělí podle kategorií, prodejnosti a určení. V praxi jsme vytvořili kampaně na krmiva pro psy, kočky a ostatní zvířata a poslední kampaň na zbytek sortimentu.
Cenové hladiny byly správnou volbou
Při vnitřním členění jsme uvažovali o dvou směrech. Prvním bylo rozdělení produktů dle značek. Druhou cestou pak biddování dle cenových hladin. Aby CPC zpočátku odráželo cenu produktu.
Oboje zároveň jsme dělat nechtěli. Dvojí dělení by neúměrně nabobtnalo strukturu, ztížilo správu a v některých případech příliš tříštilo data. Ze dvou cest jsme si vybrali cenové hladiny.
Spíš pro jistotu jsme u produktových skupin omezili vzhledem ke klientově segmentu skladovou dostupnost, ač má většinu produktů skladem. Kromě samotného biddingu je samozřejmostí aktualizace nabídky na bázi zařízení.
Po nějaké době se ukázalo, že o víkendech je méně prodejů, proto jsme reagovali nastavením časových rozvrhů. Vyhledávací dotazy od počátku měly celkem vysokou relevanci. Protože máme prostor v PNO, nechali jsme v kampaních i obecnější výrazy. Data též ukazují, že produktové kampaně na Skliku figurují ve všech částech nákupního procesu. Účelné je též kontrolovat nejčastěji zobrazované produkty ve výsledcích vyhledávání z pohledu zobrazených konkurenčních nabídek, jejich atraktivitě, ceně atd.
Díky tomu jsme postupně produktové inzeráty dostali až k hladině průměrného konverzního poměru 14 % a u nejlepší kampaně je konverzní poměr přes 20 %.
S projektem Happy Pet jsme se přihlásili do výzvy Skliku o nejlepší produktové inzeráty a díky dobré práci a ještě lepším výsledkům jsme Sklik výzvu i vyhráli.
Chcete vědět více o tom, jak spravujeme PPC kampaně?
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...