Jak být výše na Heurece
Heureka zobrazuje pořadí produktů v jednotlivých kategoriích podle prodejů a zobrazení za poslední období, respektive měsíc. Nicméně přesný vzorec pro výpočet umístění je znám pouze pro interní potřeby. Viditelná konkrétní pozice je uvedena v kategorii jen u prvních 50 produktů. Produkty bez prodejů jsou řazeny dle počtu jejich zobrazení.
Žádný eshop patrně nebude schopen ovlivnit nákupní preference zákazníků jednotlivých kategorií Heureky a posunout tak svoje produkty v kategorii výš prostřednictvím zvýšení počtu prodejů svého portfólia.
Existuje ale efektivní řešení, jak své produkty posunout výše. Je jím přidání parametrů do XML feedu a jejich následné propsání na produktovou kartu dané položky.
Produktová karta je tak zachycena ve filtrovaném vyhledávání potenciálním zákazníkem, pro kterého je důležitý daný parametr obsažený na kartě produktu. Další velkou výhodou návštěvnosti vzešlé z hledání dle parametrů je její zacílení. Tito potenciální zákazníci již mají o produktech větší představu a ví, že splňují jejich preference. Jsou tak relevantnější oproti návštěvnosti vyhledávající bez jakéhokoliv upřesnění.
Možnost výběru produktových karet dle parametrů se nachází v kategorii vlevo. Takřka vždy obsahuje cenu a výrobce (značka). Další filtrování je různé a vzniká na základě konkrétních přidaných parametrů z XML feedu eshopů. Mezi nejběžnější parametry patří například Rozměry, hmotnost, Materiál, Barva nebo Určení.
Jak přidat parametry do XML feedu
Parametry se přidávají prostřednictvím elementu PARAM. Bližší info z nápovědy ke správnému zápisu tohoto elementu naleznete v nápovědě Heureky.
Aby byla produktová karta zahrnuta do filtrovaného vyhledávání, názvy i hodnoty parametrů se musí shodovat s tím, co je uvedeno na Heurece. Například, jmenuje-li se parametr Operační paměť RAM, nelze mít ve feedu název tohoto parametru jako Operační paměť a nebo jako RAM. Doporučujeme tedy navštívit danou kategorii, podívat se na parametrické filtrování a použít přesné názvy i hodnoty parametrů pro portfolio eshopu.
V případě odlišností je nutná úprava v adminu eshopu či prostřednictvím jiné aplikace, např. Mergada. V našem případě se tedy jedná o přejmenování parametru RAM na Operační paměť RAM.
Používají-li potenciální zákazníci u vás na eshopu nějaký důležitý parametr, avšak Heureka jej neuvádí, i tato situace má řešení. Posílejte parametr s hodnotou ve vašem XML feedu. Současně požádejte podporu o kontrolu a zanesení do filtrování Heureky. Po kladném zhodnocení se váš návrh stane součástí filtrování v dané kategorii.
Kontrola přidaných parametrů
Kontrolu lze logicky provést prostřednictvím dohledání konkrétních produktových karet dle filtrovaného parametrického vyhledávání. Dalším způsobem je ověření, zda-li se parametry vypisují na náhledu produktové karty v kategorii na třetím řádku pod názvem a hodnocením.
Také na srovnávačích míříte výš? Ozvěte se nám.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...