Google spustil vzdělávací platformu pro zvýšení digitální gramotnosti

4 min čtení

Google si dal za úkol vzdělávat české podnikatele, firmy nebo studenty a pomoci jim získat dovednosti v digitálním marketingu. Pro tento účel vytvořil bezplatnou online vzdělávací platformu pod názvem „Digitální garáž“.

 „Pomáháme Česku růst“

Digitální garáž je jen prvním krokem celoročního programu „Pomáháme Česku růst“, který nyní spouští český Google. V rámci programu se chce zaměřit zejména na posilování digitálních dovedností, které jsou v dnešní době nezbytné pro podnikání nebo rozvoj kariéry. Celá iniciativa navazuje na celoevropský vzdělávací program Googlu, který již delší dobu funguje. Cílem tohoto programu v roce 2015 bylo digitálně vzdělat 1 milión Evropanů. Tento cíl byl splněn, a tak vždy skromný Google si dal pro letošní rok za cíl navýšit počet vyškolených podnikatelů, firem nebo studentů v Evropě na 2 milióny. Nově se teď budou moct zapojit i státy Střední a Východní Evropy.

Český vzdělávací program „Pomáháme Česku růst“ se zaměří na české studenty, podnikatele, malé a střední firmy, exportéry, ale také ty, kteří chtějí dál rozvíjet vlastní kariéru. Kromě Digitální garáže bude Google postupně oznamovat další iniciativy týkající se tohoto programu, a to včetně uceleného vzdělávacího projektu s partnery, který by měl být spuštěn na jaře.

Digitální garáž

Samotná Digitální garáž nabízí 89 lekcí rozdělených do 23 témat. Platforma obsahuje snadno pochopitelná edukační videa a kvízy. Uživatelé si můžou obsah kurzu přizpůsobit podle vlastních potřeb. V rámci digitálního vzdělávání se účástníci mohou dozvědět více o správné online prezentaci, o optimalizaci webu pro vyhledávače, o zviditelňování na sociálních sítích, o e-mail marketingu, o inzerci na internetu a spoustě dalších témat z oblasti online marketingu. Google slibuje, že se Digitální garáž bude dále vyvíjet a obohacovat o nový obsah.

témata Digitální garáže

Digitální garáž byla vytvořena tak, aby byla srozumitelná pro každého, a nejen pro technicky zdatné uživatele. Přestože na tvorbě spolupracovali digitální experti, odborníci na vzdělávání, psaní i uživatelské prostředí, bylo snahou tvůrců se vyhnout nesrozumitelnému technickému žargonu a jednotlivé problémy jsou vysvětleny na situacích ze života. Jednotlivé kurzy vycházejí ze zkušeností majitelů malých firem. Obsah pokrývá i služby a nástroje mimo platformy Googlu, jakými jsou např. Seznam, Facebook nebo Twitter.

Celý program je k dispozici zcela zdarma a lze se do něj přihlásit jednoduše přes Google účet. Součástí programu je diagnostický nástroj, který pro uživatele na základě jeho zkušeností a cílů sestaví výukový plán na míru.

Za úspěšné dokončení všech lekcí libovolného tématu Digitální garáže lze získat odznak. Pokud však úspěšně dokončíte všechna témata, obdržíte dokonce certifikát, což je autentický dokument vytvořený organizací Internet Advertising Bureau (IAB), který dokládá, že jste absolvovali všechna témata na webu Digitální garáž. Samozřejmě nejde o oficiální úřední ani univerzitní dokument, ale jak samotný Google píše, jde o projev uznání dobře vykonané práce při rozvoji digitálních dovedností.

Získání odznaku v Digitální garáži

Že je digitální vzdělávání důležité ukazují i statistiky Evropské komise (EK), podle kterých téměř polovina (47 %) evropské populace nemá dostatečné digitální dovednosti. Přitom právě na úroveň těchto znalostí bude v blízké budoucnosti kladen důraz až na 90 % pracovních pozic. Podle EK také kvůli nedostatečné digitální gramotnosti uchazečů bude v EU do roku 2020 až 900 000 neobsazených pracovních míst.

Jak podotýká prezident Googlu pro region Evropa, Střední východ a Afrika Matt Brittin, „digitálními dovednosti nejsou pouze specifické obory jako programování, kódování a softwarový vývoj“. Podle něj je důležitá také „základní digitální gramotnost, která dnes rozhoduje o rozvoji byznysu nadnárodních společností i drobných podnikatelů“.

 

Zdroj: Google, Digitální garáž

Marketing
,
Zpět nahoru