Dosah a engagement příspěvků na Facebooku klesá

2 min čtení

Pokles růstu fanoušků stránek, pokles organického dosahu i míry zaujetí (engagement) příspěvků a nejúspěšnějšími formáty příspěvků byly video a fotografie. Takový byl rok 2015 na Facebooku z pohledu ukazatelů uživatelské aktivity.

Růst fanoušků stránek, dosah a míra zaujetí

Podle analytické společnosti Locowise nebyl rok 2015 pro značky lehkým obdobím. V průběhu roku klesal jak organický dosah, tak také růst počtů fanoušků nedosahoval excelentních výsledků. Prosincový růst 0,14 % byl vůbec nejnižším za celou dobu osmiměsíčního sledování ukazatelů.

Růst fanoušků stránek, dosah a míra zaujetí

V průběhu sledování byl také zaznamenán pokles míry zaujetí příspěvků (Post ER), od května do prosince celkem o 24,2 %. Tento problém může způsobovat přesun uživatelů k jiným chatovacím aplikacím. Například lepší engagement než Facebook měl ve stejném období Instagram.

Využívání reklamy

Využívání reklamy na facebookových stránkách

Přes klesající organický dosah, využívání reklamy na facebookovských stránkách nezaznamenalo v průběhu sledovaného období významný nárůst. V průměru lehce přes 40 % zkoumaných stránek využívalo reklamu na Facebooku. Firmy zaplatily kolem 30 % celkového obsahu svých stránek.

Dosah a míra zaujetí příspěvků

Dosah a míra zaujetí příspěvků

Z pohledu dosahu příspěvků bylo podle studie Locowise v minulém roce nejúspěšnější video. Například v prosinci byl dosah videa 9,14 % celkového počtu fanoušků, zatímco běžný status měl dosah o 59 % nižší.

Míra zaujetí podle formátu příspěvků

Co se týče míry zaujetí, byla situace vyrovnanější. Mezi nejúspěšnější formáty patřily fotografie a videa. Ukazuje se, že nejvíce uživatele Facebooku zaujme vizuální obsah.

Podle výsledků studie společnosti Locowise se zdá, že mít jen skvělý obsah nezaručí zvýšenou návštěvnost stránek. Pokud chtějí značky výrazně rozšířit uživatelskou základnu, nezbude jim nic jiného, než využít placenou reklamu. Také se ukazuje, že sice tvorba vizuálního obsahu vyžaduje více času, úsilí a peněz, ale právě takový obsah má největší šanci zaujmout uživatele Facebooku.

Zdroj: Locowise

Marketing
,
Zpět nahoru