Denní 18 minutový „social media plan“ pro malé a střední podniky

9 min čtení

Strávit méně než 30 minut denně na správě sociálních sítí se může zdát zprvu jako tvrdý oříšek, obzvlášť pokud na nich průměrný uživatel tráví přibližně 3 hodiny denně. Předtím, než se vrhneme k plnění nového plánu, je třeba analyzovat ten současný: Které sociální sítě navštěvujete jako první? Procházíte pokaždé stejnými kroky u každé sítě, nebo je modifikujete až podle jejich typu?

Dalším důležitým aspektem, než si vytvoříte svůj rychlý plán řízení sociálních sítí, je stanovit si, na jakých médiích je třeba se prezentovat. Čas jsou peníze, a to platí zejména pro malé firmy - každá minuta strávená na sociální síti, kterou naši zákazníci můžou, ale nemusí navštěvovat, je zároveň minuta, kterou můžeme věnovat interakci s našimi stávajícími i potenciálními zákazníky jinde. Pro ukázku se zaměříme na 5 velkých sítí - Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ a Instagram.

Namísto dělení plánu podle jednotlivých sítí jsme si ho rozdělili do bloků souvisejících s jednotlivými činnostmi na sociálních sítích. První dny je dost pravděpodobné, že doba trvání překročí 18 minut. Jakmile se však dostanete do rytmu, stane se pro vás tato činnost rutinní záležitostí. Staňte se hvězdou v managementu sociálních sítí s tímto efektivním plánem pro malé a střední podniky.

 

Uvařte si kávičku a startujeme!
 

6 minut: Brouzdání a zaujetí cílové skupiny

Interakce se zákazníky je jedním z největších důvodů, proč se vydat cestou sociálních médií. Ve skutečnosti 9 z 10 zákazníků si přeje mít možnost interakce se značkou na sociálních kanálech, ale mnohé podniky nejsou schopni tomuto přání vyhovět. Váš první krok, bez ohledu na to, jak moc času to zabere, by se měl týkat zaměření se na svou nejdůležitější cílovou skupinu, a to stávající a potenciální zákazníky.

 

Facebook - zkontrolujte oznámení, dejte like příspěvkům o vaší značce, které jsou sdílené zákazníky a odpovězte případně na nové příspěvky a zprávy zákazníků.

Twitter - zkontrolujte v notifikační tabuli nové interakce a sledující. Udělejte si čas a projeďte si veškeré dotazy, které je třeba zodpovědět. Pokud jste stále v procesu rozšiřování základny sledujících, poděkujte vždy těm novým.

LinkedIn - zkontrolujte nová spojení. Pokud jste publikovali jakékoliv články přes LinkedIn Publisher, mrkněte se, zda nepřibyly nové komentáře vyžadující detailnější odpověď a poděkujte všem, co si přečetli vás příspěvek.

Google+ - zkontrolujte nové členy vašich kruhů a vřele je přivítejte. Podívejte se, zda některý z vašich příspěvků na Google+ byl sdílen ostatními v jejich kruhu a poděkujte jim za to.

Instagram – Zkontrolujte upozornění o komentářích a likes u vašich fotek a zároveň, zda vás někdo označil na své zdi fotografií. Uživatelům za označení poděkujte a zvažte, zda by se fotografie nedala zveřejnit přímo ve vašem profilu.

 

4 minuty: Monitoruj

Poté, co jste nějakým způsobem zareagovali na skupinu lidí/fanoušků, kteří si vás našli přímo, je potřeba se jim náležitě věnovat a poskytnout jim relevantní informace, které se týkají vašeho oboru či samotných zákazníků.

 

Facebook – procházejte kanál vybraných příspěvků, tzv.“feed“, a nastavte si, aby se v něm objevovaly příspěvky týkající se vašeho oboru a se vším, co vám přijde zajímavé, se podělte se svými fanoušky.

Twitter – sledujte veškeré kanály týkající se vašeho oboru a zkontrolujte, v jakých příspěvcích je zmíněna vaše značka (pokud chcete zmínit uživatele, dáte před jeho jméno „@“). Také nezapomeňte na hesla neboli hashtagy týkající se oboru a vašich produktů, a vše ostatní, co jste mohli vynechat v prvním bloku.

LinkedIn - zkontrolujte LinkedIn pulse a veškeré zveřejněné materiály přes LinkedIn Publisher od lidí, které sledujete.

Google+ - podívejte se, co je nového u lidí ve vašich kruzích, a mrkněte samozřejmě i na nová oznámení.

Instagram - zkontrolujte upozornění včetně zmínění o vaší značce. Zkontrolujte nově nahrané příspěvky, kde se vyskytují relevantní hashtagy.

 

3 minuty: Přispívej

Zveřejňujte příspěvky, které jsou aktuální a podle konkrétní potřeby. Pokud nepoužíváte nástroj plánovač, vyhraďte si ve Vašem denním plánu chvíli a zveřejněte příspěvek, který jste si předem vybrali – vždy je potřeba mít v zásobě něco zajímavého, co člověka nejen baví, ale i informuje. Může to být jak článek přímo z vašeho webu, tak externí stránky.

 

Facebook - připněte článek, který je výsledkem interní tvorby či sdílený z důvěryhodného informačního zdroje.

Twitter – vyberte si jednoho ze zákazníků, který postnul („tweetnul“) něco s obrázkem, videem či recenzí. Poté jeho post „retweetněte“ - tzn. sdílejte na vaší zdi. Přidejte tweet, který přijme sledující navštívit oficiální stránku společnosti.

LinkedIn - publikujte nebo sdílejte příspěvek přes LinkedIn Publisher.

Google+ - přidejte článek z vlastního či externího zdroje.

Instagram – je vhodné přidat alespoň jeden příspěvek denně.

 

2 minuty: Analyzuj

Abychom mohli tvořit efektivní obsah, musíte dobře znát, jak si vede ten stávající na jednotlivých sociálních sítích. Za tímto účelem můžete využít analytické nástroje, které vám sdělí informace o výkonu na několika sociálních sítí zaráz, jako například HootSuite nebo Google Analytics. Můžete však použít datové nástroje jednotlivých sociálních sítí zvlášť. Poté, co si je vyberete, je dobré si prohlédnout report výsledků a ujistit se, že jdete naproti vytyčeným cílům.

 

Facebook - Facebook Insights zobrazuje demografickou charakteristiku uživatelů podle věku, regionu a pohlaví. Dále nám poskytuje přehled o počtu nových likes, měsíčních aktivních uživatelů a podobně.

Twitter - Twitter Analytics poskytuje informace o „Tweet“ činnosti - zmínky, retweety, počty kliknutí a zobrazení.

LinkedIn - LinkedIn nabízí analytický nástroj na pravé straně stránky, který obsahuje hodnocení vašeho profilu a jednotlivých částí. Podívejte se, jak si vedou vaše příspěvky ve srovnání s předešlým dnem. Při správě profilu společnosti vám poskytne analytický nástroj aktuální informace o zobrazení, kliknutí, interakcích, zaujetí a sledujících. Můžete také zjistit jak se vede vašim sponzorovaným kampaním.

Google+ - Google Analytics může generovat reporty několika sociálních mediálních kanálů, pokud ho ovšem pro všechny kanály využíváte. Pokud ne, může vám postačit pro analýzu alespoň Google+.

Instagram - Zatímco fotografie ostatních sociálních sítí nemají nativní analytické funkce, Iconosquare Instagramu dává prostor nahlédnout do všeho, co budete potřebovat vědět o vašem účtu, jako je například vaše nejoblíbenější fotografie, denní a měsíční narůst sledujících, popř. statistiky zaujetí a interakcí.

 

3 minuty: Rozvrh/plánování

Všimněte si, jak funguje poslední blok desetiminutového plánu. Bez ohledu na to, kolik času nám automatizace sociálních sítí ušetří, je moc důležité, aby naši zákazníci věděli, že za všemi tweety a facebookovými posty se skrývá skutečný člověk, a že jakákoliv odpověď nebo reakce má mnohem vyšší hodnotu než zjevně automatická odpověď. Dělejte si rozvrh, který vám pomůže organizovat plánovaný obsah na další dny, vyberte optimální dobu vyvěšení na základě zvyků vaší cílové skupiny, a najděte relevantní obsah pro vaše kanály.

 

Facebook - vyberte si formu vyprávění, ať je zpráva vizuálně bohatá na informace. Omezte počet příspěvků na 1-2 posty denně.

Twitter – jakýkoliv tweet nesmí být vnímán z vaší strany k uživatelům jako spam. Snažte se, aby byly tweety různorodé vícero formátů (fotky,videa, různé umístění odkazů) – testujte následně, které fungují nejlépe. Pokud sdílíte obsah z externího zdroje, je na místě užít vhodné hashtagy a zmínky s „@“.

LinkedIn - snažte se mluvit formálně, orientujte se na profesionální čtenáře, a to prostřednictvím LinkedIn Publisher.

Google+ - sdílejte novinky z vašeho oboru podnikání a cokoliv, co by mohlo být pro váš okruh čtenářů zajímavé.

Instagram – fotografie doplňte odkazy na další méně vizuální kanály. Snažte se ve vašich sledujících vyvolat pocit, že mají něco navíc – nejčastěji se jedná o pohled do zákulisí společnosti. Často bývá na instagramu představen nový produkt, kampaň apod. Fotografie můžeme zpestřit videem.

Marketing
,
Zpět nahoru