Czech online EXPO aneb konečně offline
Ve dnech 16. a 17. února jsme zúčastnili Czech Online Expo 2022 - již třetího ročníku největšího českého veletrhu pro on-line business a e-commerce. Účast byla hojná, jelikož se jednalo o první větší offline akci po covidové pauze a všichni si chtěli připomenout časy klasických marketingových akcí.
Pořadatelé uváděli 5 až 7 tisíc návštěvníků nejen z řad e-shopařů, ale i freelancerů či agentur. Program se odehrával v 8 samostatných sálech, takže to byla často těžká volba, aby nám neuniklo nic důležitého. Mezi nejskloňovanější témata samozřejmě patřila nová cookie politika, ale své publikum si našla i stěžejní témata jako UX, mailing, PPC kampaně či novinky od Heureky.
Simple bidding od Heureky
Právě sál Heureky nabízel řadu cenných rad k párování i k biddování na srovnávačích a mimo jiné byla představena i žhavá novinka Simple bidding. Tento nový nástroj, jež je součástí přímo Heureka administrace, umožňuje nastavit si měsíční limit kreditu i cílové PNO a nechat automat pracovat samostatně. Výhodou by měla být i možnost nastavit si preferované kategorie.
Vše je však zatím v testovací verzi a je třeba prvně v rozhraní Heureky požádat o aktivaci. Jednou z nejdůležitějších vstupních podmínek je, aby měl e-shop ověřeno zákazníky. Tak se budeme těšit na první ohlasy a sami také určitě vyzkoušíme.
Po dlouhé době jsme si užili živé přednášky a diskuze
Mimo jednotlivá pódia s řečníky se na veletrhu představila i řada nástrojů, platforem, krabicových řešení e-shopů a dalších pomocníků pro co nejlepší výkon webů v online marketingu. Zaznamenali jsme i nové tváře, které jsme sice z našeho oboru znali, ale dříve na podobných akcích nevídali.
Nejvíce nás s kolegou zaujala poslední středeční přednáška v rámci E-commerce Strategy Summitu a to panelová diskuze na téma Jak úspěšně zvládnout výběrové řízení a stavbu e-shopu na míru. Hned na začátku zazněla ne úplně pozitivní informace, že 83 % IT projektů končí neúspěchem. Zajímavý pohled přinesla jak strana klienta - Sconto, tak realizující agentury ShopSys. Odnesli jsme si z toho zejména pochopení, že oba týmy musely stavbě nového e-shopu vyhradit opravdu větší část každého svého pracovního dne a na straně klienta bylo potřeba tomu uzpůsobit náplň práce řady lidí.
Tahle panelová diskuze i čtvrteční přednáška Honzy Junka s názvem Za hranicí estetiky: Proč ošklivé weby fungují? nás jen utvrdila v tom, že přístup našich UX kolegů i procesy, které na IT máme zavedeny korespondují se současnými trendy a že je náš pohled na věc správný.
Potkali jsme se i s klienty
Mezi stánky vystavujících se poprvé objevil i CDRmarket - náš dlouhodobý klient, který v minulých letech svou nabídku náplní do tiskáren rozšířil o štítkovače a další materiál vhodný pro vedení skladů.
Potěšující je pro nás také růst brandu Grizly, který si nechal vytvořit a nadále zdokonaluje svůj web pod záštitou FEO digital agency. Grizlyho oříšky i další dobroty byly častou referencí na mnoha stáncích vystavovatelů a e-shop se objevoval i v řadě přednášek jako případová studie.
Takže díky všem co se zúčastnili a těšíme se zase příště.
Pomůžeme vám uspět v online světě.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...