Chystají se změny v textové reklamě AdWords – největší za posledních 15 let
Podoba textových reklam AdWords, které se zobrazují ve vyhledávání Google, doznají významných změn. Budou mít dva nadpisy a jen jeden, ale za to delší popisný řádek. Změn se možná dočkáme už na konci tohoto roku.
Proč tyto změny? Za vším hledej mobily a vzrůstající vyhledávání přes tato zařízení. Na Googlu celosvětově lidé každoročně provádějí biliony vyhledávání, přičemž ve více než v polovině případů tak činí na mobilních zařízeních.
Google mobilním zařízením přizpůsobuje vše, včetně zobrazování výsledků vyhledávání. Už dříve v tomto roce vymazal textové reklamy, které se zobrazovaly na desktopech na pravé straně výsledků vyhledávání, aby dosáhl lepšího dojmu z vyhledávání a sjednotil ho na všech zařízeních. Podle Googlu tento krok připravil půdu pro největší změny v textových reklamách od spuštění AdWords před 15 lety.
Nové rozšířené textové reklamy v AdWords jsou optimalizované pro velikosti obrazovek nejoblíbenějších chytrých telefonů. Díky tomu vznikne větší reklamní prostor a lidé se budou moct dozvědět více informací o inzerovaných produktech a službách ještě předtím, než na reklamu kliknou.
Mezi klíčové změny textových reklam patří přidání dalšího nadpisu a hlavně delší popisný řádek. Místo současného jednoho nadpisu o délce 25 znaků budou inzerenti moct použít dva nadpisy o délce 30 znaků. Dva popisné řádky, každý do 35 znaků, nahradí jeden popisný řádek maximálně o délce 80 znaků. Dohromady tak nová textová reklama bude mít o 45 znaků více než ta současná.
Google si slibuje, že díky těmto změnám budou mít reklamy lepší výsledky na různých obrazovkách, zejména v případě mobilních uživatelů. Google také uvádí, že podle předběžného testování, někteří inzerenti reportovali nárůst míry prokliku až o 20 % ve srovnání se současnými reklamami.
Pro všechny, kdo tvoří reklamní texty jsou to určitě zajímavé změny. Možnost napsat delší text přivítá každý. Zároveň však tato změna přinese i starosti. Je otázka, jak bude vypadat praktický převod současných textových reklam na nový formát. Změny ve formátu textových reklam si nejspíš vyžádají úpravy v již běžících reklamách a bude potřeba se na to připravit, jak nakonec doporučuje ve svém prohlášení i Google: „... A doporučujeme vám tedy, abyste se na toto vylepšení začali připravovat ještě předtím, než k němu v tomto roce dojde".
Zdroj: adwords.blogspot.cz
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...