Bidding Fox nás potěšil novými statistikami u srovnávačů
Lišácky udělané statistiky a nová cenová strategie Zboží.cz
Zbožové srovnávače má český zákazník rád, a proto se staly nedílnou součástí většiny marketingových strategií každého e-shopu. Zákazník je bere jako velké pomocníky a rádce při výběru zboží, přestože některé z nich stále nejsou ani responzivní. Vnímá je jako online obchodní centra, kde si může zboží porovnat dle ceny, tvaru, materiálu, dopravy, hodnocení zboží i hodnocení samotného e-shopu. Jak ale vypadá svět zbožových srovnávačů z druhé strany - z pohledu e-shopů, tedy inzerentů?
Bidding Fox zlepšil statistiky na úrovni strategií
Z analytického hlediska zůstávají srovnávače stále takovou šedou skříňkou, do které vložíte produkty přes xml feed, nastavíte strategie, poté skříňkou zatřesete, vidíte hrubé statistiky a výstupem je faktura za prokliky. A jak už to tak chodí, kdo neměří, ten neví. Samotné srovnávače nejsou rozhodně pomocníkem ve statistikách. Proto je sympatické, když se do detailnějších statistik pustí jiné nástroje, třeba aplikace Bidding Fox od Mergada. Kluci a holky z Bidding Foxu udělali velký kus práce, za kterou si zaslouží obrovskou pochvalu, protože do světa zbožových srovnávačů vnesli statistiky, které jdou pro e-shopaře více do hloubky.
Statistiky, o kterých tu budeme psát se týkají “strategií”, které máte v Bidding Foxu nastavené. Najdete je hned na hlavní stránce Bidding Foxu, stačí scrollovat níže po stránce. Pro detailnější statistiky jen klikněte na název strategie.
Nově tak uvidíte, jak si vedou vaše nastavené bidovací strategie. Tabulka níže vám řekne kolika produktů se daná strategie týkala za vybrané období, počet prokliků a jaká byla průměrná cena za proklik, PNO, konverzní poměr, počet objednávek, dále jaké byly náklady na tuto strategii a nakonec i výše obratu, na jakém se tato strategie podílela. Dříve jsme vůbec netušili, jakou měrou se daná strategie podílela na nákladech a tržbách, čímž se kampaně horko těžko vyhodnocovaly.
Rovněž zjistíme, kterým produktům se v rámci dané strategie vedlo nejlépe. Uvidíme, které byly ziskové, a které naopak ztrátové. Vše je doplněno i názorným histogramem.
Další skvělou funkcí je možnost vyfiltrovat produkt podle výrobce nebo klíčového slova, načež se zobrazí detailní statistiky o vývoji cpc, o tom jak si s cenou vedu oproti konkurenci nebo kolik jiných e-shopů nabízí ten samý produkt. Produkt si mohu upravit nebo si nechat zobrazit na e-shopu, na Heurece nebo si jej mohu vyexportovat do .csv, což je další funkce, kterou zbožové srovnávače častokrát rovněž postrádají.
V níže uvedeném GIFU je pak krásně vidět, jak můžeme proklikávat mezi statistikami z Bidding Foxu, Google Analytics a Heureky, díky čemuž máme vše na jednom místě. Zjistíme tak například kolika produktů se daná strategie za zvolené období týkala, zda došlo k výpadkům produktů například z důvodu došlého kreditu, dále jaká byla průměrná pozice v biddingu, jaká byla průměrná cena za proklik, jaké byly náklady na danou strategii a samozřejmě na jakém obratu se daná strategie podílela.
Zatímco tedy ve zbožových srovnávačích jsme schopni vyhodnocovat jen na úrovni kategorií nebo produktů, Bidding Fox jde mnohem dál a přináší statistiky na úrovni strategií, PNO, průměrných pozic a dalších klíčových ukazatelů. To z něj dělá nepostradatelného pomocníka při vyhodnocování. Do statistik ke zbožovým srovnávačům bude v blízké budoucnosti hodně promlouvat i samotné Mergado. Obdobné zprávy máme i od Cenového automatu nebo od Bidding Tools. Jsme rádi, že můžeme statistiky s těmito marketingovými kolegy konzultovat a přispívat k dalším nápadům. Uvědomujeme si totiž, jak jsou tyto statistiky pro práci e-shopařů a agentur důležité.
Zboží.cz mění cenu za proklik
Z původně jednotně nastavené 1 koruny za proklik, se nově stává 5 cenových hladin za proklik, které se budou lišit dle ceny prodávaného zboží. Nový obchodní model vstupuje v platnost od 1. března 2018. Dle vyjádření Milana Šmída se jedná o krok, který by měl pomoci zejména e-shopům prodávající levné zboží do sta korun. Z pohledu e-shopů a agentur bude tedy nesmírně důležité pohlídat si novou cenu za proklik, strategie, nastavené PNO a zejména pak finanční limity v peněžence.
Naše know-how může pracovat i pro vás
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...