Reference NELTEX CZ S.R.O.

Budování pozice MODE navzdory velkým fashion hráčům

  • 19 prodejen se značkovým oblečením a e-shop MODE.cz
  • roční obrat v desítkách milionů
  • spolupráce trvá od září 2016
Mode - holka v tričku Tommy Jeans Mode - náhled webu

Začátek spolupráce

Po půl roce byli na světě – nový web i značka

Spolupráce se společností Neltex cz začala nevinně – řešením převážně technologických problémů původně outletového e-shopu Tobitex. Po půl roce byl ale na světě nový web a společně jsme prošli rebrandingem ve značku MODE.cz. Od té doby stále čelíme novým marketingovým výzvám v extrémně proměnlivém světě fashion.

Po prvních schůzkách s FEO jsme poznali, že tato agentura bude jiná. Měli jsme totiž srovnání s agenturou, která na nás neměla čas, všechno byl hrozný problém a nikdy jsme neměli jistotu, jaký člověk se nám tentokrát bude bude věnovat. FEO je ale přesný opak.

Lucie Ježová
marketingová manažerka e-shopu Mode.cz
Mode - náhled webu

Milníky v naší spolupráci

3/2020

Start redesignu webu

zahajujeme postupné UX vylepšování

2/2020

Webový audit

auditem pokládáme základy pro redesign

10/2019

Rekord s kampaní GD

kampaní Glami Days překonáváme úspěch Black Friday

6/2019

Nové Mode.sk

spouštíme verzi webu pro slovenské zákazníky

2019

Zesílení velkých hráčů na trhu

čelíme zesílení velkých hráčů na fashion trhu

11/2018

Měníme strategii dopravy

prodejny fungují i jako výdejní místo

11/2018

Meziroční nárůst tržeb o 98 %

dosahujeme úspěchu s kampaní Black Friday

3/2017

Nový web a značka

proměňujeme web i značku Mode.cz

Služby online marketingu

Mixujeme pravidelnou optimalizaci s nárazovými akcemi

Facebookové i PPC kampaně, optimalizace pro srovnávače zboží nebo tvorba newsletterů – pro MODE pokrýváme celé spektrum online marketingových činností. Základem je pro nás pravidelné sledování dat a na jejich základě neustálé vylepšování.

Líbí se mi, jak má FEO nastavené facebookové kampaně – má to logiku i super ceny.

Lucie Ježová
designér a marketingový specialista MODE.cz
Mode - FB příspěvky
Mode - FB příspěvky

Nárůst tržeb o 98 %

Čísla nám ukazují, že umíme dobře využít i speciální akce. Radost nám udělal např. rekord v listopadu 2018, kdy se nám podařilo dosáhnout meziročního nárůstu tržeb o 98 % v kampani Black Friday. O rok později jsme jej ve výši tržeb ještě překonali s kampaní v rámci Glami Days.

Nikdy jsme moc neřešili průběžné vymýšlení akcí. Teď za námi minimálně jednou měsíčně přijede Radek na konzultaci a probíráme reporty i jeho podněty na další období. Přínos spolupráce vidím právě v iniciativě. Dodává nám to motivaci a něco se pak děje.

Lucie Ježová
marketingová manažerka e-shopu Mode.cz

Marketingové výzvy

Zdokonalujeme se v pružných reakcích i tvorbě

Hlavní výzvou u MODE je závislost nákupního chování zákazníků na momentálním počasí i nových trendech. Fashion byznys je v tomto specifický. Situace se může rychle měnit a my musíme umět včas zareagovat. Novou kampaní, změnou cílení… čímkoliv, co podpoří nákupy navzdory novým okolnostem.

Někdy mi přijde, že se tým FEO stará jen o nás. V našem oboru nemůžeme plánovat dlouhodobě, ale oni se umí přizpůsobit. Jeden den si něco vymyslíme a FEO nám to dokáže včas zrealizovat. Domluvené věci neoddalují.

Lucie Ježová
marketingová manažerka e-shopu Mode.cz

Přestože se MODE specializuje pouze na značky Tommy Hilfiger, Pepe Jeans Guess a Calvin Klein, ustáli jsme i vstup velkých multibrandových hráčů na český trh. Radikálním zlomem bylo také rozšíření outletového e-shopu o modely z nových kolekcí. To vyžadovalo komplexní proměnu marketingové strategie a stylu komunikace.

Mode - FB příspěvky

Webový audit

Kompletní audit položil základy k redesignu webu

E-shop potřeboval po třech letech od spuštění posunout na novou úroveň, aby si stále udržel krok s rychle se rozvíjející konkurencí. Prvním krokem k vylepšování byl proto audit, který nám poskytl celistvý přehled o slabých místech na současné verzi e-shopu.

Auditem jsme mapovali:

  • chyby v použitelnosti nebo srozumitelnosti webu
  • uživatelskou přívětivost pro zákazníky
  • současné chování návštěvníků webu
  • hledanost daných výrazů kvůli SEO pojmenování
  • konkurenční řešení

Díky auditu jsme mohli následné vylepšování naplánovat tak, aby zásahy na sebe smysluplně navazovaly, děly se efektivně a byly relevantní vzhledem k cílům. Důležitý pro návrh byl i získaný kontext o zákaznících značky.

Opravy a vylepšování jsme rozplánovali do 5 ucelených fází podle priorit a stupně vlivu na nákupní chování. Jasně nastavený postup nám umožnil začít web vylepšovat bezprostředně po dokončení auditu.

Redesign webu

Navrhujeme pro výjimečný zážitek

Redesign e-shopu se od původních technologických nedostatků posunul do úplně jiné roviny. Noví silní hráči na trhu, nárůst online nákupů, vývoj mobilních aplikací fashion značek... – to jsou důvody, proč nyní klademe ještě větší důraz na zpříjemnění uživatelského zážitku z výběru oblečení online.

Navrhujeme:

  • rozšíření způsobů a novou podobu filtrování
  • personalizaci zobrazovaného obsahu
  • možnost vytvářet vlastní zákaznické kolekce s oblíbenými modely
  • stylové landing page jednotlivých značek
Mode - FB příspěvky

FEO nám doporučilo přes 30 rychlých úprav, díky kterým můžeme zlepšit úroveň webu hned. Ostatní změny máme rozplánované do několika fází. Líbí se mi, že se přitom počítá s testováním možných variant.

Lucie Ježová
designér a marketingový specialista MODE.cz

Responzivní e-shop je dnes nutností a pro fashion byznys to platí dvojnásob, což nám potvrzují i data v GA. Při navrhování se proto řídíme zásadou "mobile first" a volíme přirozené interakce pro ovládání na dotykových zařízeních. To ale nestačí... Důležité je, aby byl zážitek z používání webu ve stejně dobré kvalitě jako na klasickém počítači.

Vize a plány

Čeká nás budoucnost ve znamení obsahového marketingu

Spolupráce s MODE trvá od roku 2016 a stále jsou před námi nové cíle. Současně s aktuálním redesignem webu plánujeme rozjet např. věrnostní program. Do budoucna bychom chtěli MODE více podpořit ve spolupráci s influencery nebo rozšířit stávající komunikační kanály o fashion blog.

Většina agentur je zahlcena klienty a postupně je komunikace horší a horší. FEO má stále stejný individuální přístup, ze kterého je znát opravdový zájem udělat pro klienta maximum. Děkujeme a věříme, že tomu tak bude i nadále.

Lucie Ježová
marketingová manažerka e-shopu MODE.cz

Máte chuť posunout i váš byznys?