- 19 prodejen se značkovým oblečením a e-shop MODE.cz
- roční obrat v desítkách milionů
- spolupráce trvá od září 2016
Nezávazná poptávka služeb
Máte dotazy ke službám nebo chuť spolupracovat? Napište nám a my se Vám co nejdříve ozveme zpět.
Spolupráce se společností Neltex cz začala nevinně – řešením převážně technologických problémů původně outletového e-shopu Tobitex. Po půl roce byl ale na světě nový web a společně jsme prošli rebrandingem ve značku MODE.cz. Od té doby stále čelíme novým marketingovým výzvám v extrémně proměnlivém světě fashion.
Po prvních schůzkách s FEO jsme poznali, že tato agentura bude jiná. Měli jsme totiž srovnání s agenturou, která na nás neměla čas, všechno byl hrozný problém a nikdy jsme neměli jistotu, jaký člověk se nám tentokrát bude bude věnovat. FEO je ale přesný opak.
Facebookové i PPC kampaně, optimalizace pro srovnávače zboží nebo tvorba newsletterů – pro MODE pokrýváme celé spektrum online marketingových činností. Základem je pro nás pravidelné sledování dat a na jejich základě neustálé vylepšování.
Líbí se mi, jak má FEO nastavené facebookové kampaně – má to logiku i super ceny.
Čísla nám ukazují, že umíme dobře využít i speciální akce. Radost nám udělal např. rekord v listopadu 2018, kdy se nám podařilo dosáhnout meziročního nárůstu tržeb o 98 % v kampani Black Friday. O rok později jsme jej ve výši tržeb ještě překonali s kampaní v rámci Glami Days.
Nikdy jsme moc neřešili průběžné vymýšlení akcí. Teď za námi minimálně jednou měsíčně přijede Radek na konzultaci a probíráme reporty i jeho podněty na další období. Přínos spolupráce vidím právě v iniciativě. Dodává nám to motivaci a něco se pak děje.
Hlavní výzvou u MODE je závislost nákupního chování zákazníků na momentálním počasí i nových trendech. Fashion byznys je v tomto specifický. Situace se může rychle měnit a my musíme umět včas zareagovat. Novou kampaní, změnou cílení… čímkoliv, co podpoří nákupy navzdory novým okolnostem.
Někdy mi přijde, že se tým FEO stará jen o nás. V našem oboru nemůžeme plánovat dlouhodobě, ale oni se umí přizpůsobit. Jeden den si něco vymyslíme a FEO nám to dokáže včas zrealizovat. Domluvené věci neoddalují.
Přestože se MODE specializuje pouze na značky Tommy Hilfiger, Pepe Jeans Guess a Calvin Klein, ustáli jsme i vstup velkých multibrandových hráčů na český trh. Radikálním zlomem bylo také rozšíření outletového e-shopu o modely z nových kolekcí. To vyžadovalo komplexní proměnu marketingové strategie a stylu komunikace.
E-shop potřeboval po třech letech od spuštění posunout na novou úroveň, aby si stále udržel krok s rychle se rozvíjející konkurencí. Prvním krokem k vylepšování byl proto audit, který nám poskytl celistvý přehled o slabých místech na současné verzi e-shopu.
Auditem jsme mapovali:
Díky auditu jsme mohli následné vylepšování naplánovat tak, aby zásahy na sebe smysluplně navazovaly, děly se efektivně a byly relevantní vzhledem k cílům. Důležitý pro návrh byl i získaný kontext o zákaznících značky.
Opravy a vylepšování jsme rozplánovali do 5 ucelených fází podle priorit a stupně vlivu na nákupní chování. Jasně nastavený postup nám umožnil začít web vylepšovat bezprostředně po dokončení auditu.
Redesign e-shopu se od původních technologických nedostatků posunul do úplně jiné roviny. Noví silní hráči na trhu, nárůst online nákupů, vývoj mobilních aplikací fashion značek... – to jsou důvody, proč nyní klademe ještě větší důraz na zpříjemnění uživatelského zážitku z výběru oblečení online.
Navrhujeme:
FEO nám doporučilo přes 30 rychlých úprav, díky kterým můžeme zlepšit úroveň webu hned. Ostatní změny máme rozplánované do několika fází. Líbí se mi, že se přitom počítá s testováním možných variant.
Responzivní e-shop je dnes nutností a pro fashion byznys to platí dvojnásob, což nám potvrzují i data v GA. Při navrhování se proto řídíme zásadou "mobile first" a volíme přirozené interakce pro ovládání na dotykových zařízeních. To ale nestačí... Důležité je, aby byl zážitek z používání webu ve stejně dobré kvalitě jako na klasickém počítači.
Spolupráce s MODE trvá od roku 2016 a stále jsou před námi nové cíle. Současně s aktuálním redesignem webu plánujeme rozjet např. věrnostní program. Do budoucna bychom chtěli MODE více podpořit ve spolupráci s influencery nebo rozšířit stávající komunikační kanály o fashion blog.
Většina agentur je zahlcena klienty a postupně je komunikace horší a horší. FEO má stále stejný individuální přístup, ze kterého je znát opravdový zájem udělat pro klienta maximum. Děkujeme a věříme, že tomu tak bude i nadále.