- ochrana a prosazování zájmů daňových poradců
- veřejný web a intranet
- spolupráce od roku 2014
Spolupráce FEO s Komorou daňových poradců České republiky začala již v roce 2014, kdy jsme se přihlásili do výběrového řízení na tvorbu nového webu dle zadání od Jana Řezáče. Řešení navržené FEO nakonec vyhrálo a mohli jsme se společně pustit do jeho realizace. Záměr webu však byl od počátku jasný, mít na jednom místě shromážděny všechny informace s důrazem na ty nejaktuálnější z nich. Postupem času se však začal projekt rozrůstat o další zajímavé požadavky.
FEO nás ve výběrovém řízení oslovilo poměrem cena - výkon a předčilo tak ostatní nabídky.
Komora daňových poradců je orgánem veřejné moci a její potřeby jsou proto hodně speciální. V první řadě jde o časté legislativní změny, které je třeba okamžitě promítnout i v rámci webu. Ten musí pružně reagovat také na požadavky Prezidia, které činnost Komory řídí. Celý web se skládá ze dvou hlavních prostředí, jedno je určeno veřejnosti a druhé je intranet pro samotné daňové poradce. Tato prostředí jsou ale vzájemně úzce propojená a celý web proto od počátku musel vznikat přímo na míru.
Tím, že s FEO spolupracujeme více než 6 let, nás už dobře zná. Jejich programátor s námi projekt procházel od prvopočátku. To je pro nás stěžejní, jelikož jsme hodně specifická organizace a náš web je také v různých úhlech pohledu specifický. Není to žádné krabicové řešení, které by šlo kopírovat z jiného webu.
Kromě dvou hlavních prostředí, veřejného a interního, web KDP ČR obsahuje mnoho dalších částí. Nezbytnou součástí webu je třeba:
Na tržišti práce si lidé mohou na základě podaného inzerátu najít specializovaného poradce přímo podle svých potřeb. Tato funkcionalita má podle paní Foretové, manažerky interních procesů a PR v KDP ČR, až 99,8% úspěšnost nalezení toho správného poradce poptavatelem.
V průběhu spolupráce jsme kvůli již zmíněným specifikům KDP ČR museli společně řešit mnoho výzev. Jednou z nich byl třeba vznik nového informačního systému, se kterým se musel nový web naučit spolupracovat, což se nám ale úspěšně povedlo. Dalším zajímavým milníkem spolupráce byl redesign objednávkového procesu publikací a kurzů, které Komora zaštiťuje. Součástí redesignu je i nový rezervační systém. Na tento nový objednávkový proces máme od KDP velmi pozitivní zpětnou vazbu.
Podle dat, které máme k dispozici, nám nový e-shop zvýšil prodeje. Ne úplně markantním způsobem, protože daňová problematika zajímá jenom úzký okruh osob, ale registrujeme daleko méně nedokončených objednávek, daleko méně vypršených rezervací a pociťujeme také výrazný úbytek negativních ohlasů na objednávkový proces.
Dostali jsme také požadavek zahrnout na web možnost sledování rozsudků soudů, který přišel ze strany samotných daňových poradců, jelikož původní poskytovatel této služby skončil kvůli problémům s GDPR. Při tvorbě webu jsme ale byli již zvyklí propojovat vícero systémů a proto se nám podařilo na web implementovat i aktuální data k rozsudkům soudů, a to vše za dodržení nejnovějších nařízení o ochraně osobních údajů.
V neposlední řadě je web KDP ČR místem, kde se setkávají uživatelé s úplně odlišnými pravomocemi. Právnické osoby mají jiná přístupová oprávnění než daňoví poradci a pod různými účty je nutné umožnit několik kombinací přístupů. Jiná oprávnění mají také třeba asistenti daňových poradců. S tím vším se nám však daří vypořádat a jsme připraveni na případné rozšiřování těchto pravomocí o další uživatele a jejich požadavky.
V tom, co kdo na webu smí a co nesmí, jsou velké rozdíly. Role se navíc neustále mění, z asistenta se stává poradce a podobně. Web proto s uživatelem roste a adaptuje se na jeho aktuální potřeby.
Komora daňových poradců od FEO postupem času začala využívat kromě IT vícero služeb. Šlo zejména zapojení oddělení Optimize, které má na starosti tvorbu návrhů webu a stará se o to, aby byl web pro lidi intuitivní a aby poskytoval všechny potřebné informace a funkcionality tím nejlepším možným způsobem s ohledem na uživatele. Oddělení má pod palcem také návrh uživatelského rozhraní.
Zapojení vícero oddělení od jedné agentury dle slov paní Foretové přineslo zejména to, že nemusí opakovaně vysvětlovat specifičnost KDP ČR a její požadavky. Dalším důležitým faktorem je to, že jsme si sedli jako lidé, což přesah do dalších oddělení hodně ulehčuje a v neposlední řadě i zpříjemňuje celou spolupráci.
Dobrou firmu dělají hlavně lidi. A já mám obrovské štěstí, že jsem ve FEO potkala výborný tým, se kterým se mi dobře spolupracuje. To neznamená, že bychom spolu vždy souhlasili. Ale právě následné diskuze pomáhají posunout web správným směrem. FEO není jenom firma o programátorských, návrhových či marketingových schopnostech, ale o lidech, o člověku. A právě toto vnímám jako velký benefit.