- největší e-shop se zdravými potravinami a přírodní drogerií v ČR
- vlastní značka, výroba a balení produktů Grizly
- roční obrat ve stovkách milionů Kč
- spolupráce trvá od května 2017
Online obchodování pod značkou Grizly začalo už v roce 2016 na webovém řešení od freelencera. Podle jednatele Dominika Píchala si tehdy spíš tak “hráli”. S novým e-shopem se jim ale podnikání roztočilo naplno a samotná značka získala zcela nový rozměr.
Fungovali jsme dva roky, spíš jsme si tak hráli, a najednou jsme stáli před zásadním rozhodnutím: Vyplatí se nám nový web? Dokážeme platit vývoj? Po hladkém spuštění nového webu od FEO mě ale obavy opustily. Od té doby šlo vše nahoru a stali jsme se opravdovou e-commerce firmou.
Po půl roce intenzivní práce jsme spustili zbrusu nový e-shop – v termínu a v očekávané podobě. Web byl připravený jak pro zákazníky, tak na pohodlné vyřizování většího objemu objednávek.
Zadali jsme poptávku na tři dodavatele webu. Vybrali jsme si FEO, protože navrhli řešení, z kterého bylo vidět, že nejvíce porozuměli našim potřebám: Nebylo to ani příliš jednoduché, ani přepálené a počítali s rychlým nasazením a postupným tuněním. To se ve 100 % naplnilo. Navíc pochopili naši vizi, která se odrazila i ve vizuálu e-shopu.
Spuštěním nového e-shopu spolupráce ani zdaleka neskončila. Rychlý růst značky vyžadoval pokračovat ve vývoji e-shopu a kontinuální vývoj se opět odrážel v rychlejším rozvoji značky.. A to platí až dodnes. Téměř každý týden zavádíme nové funkcionality a vylepšujeme web i po technické stránce.
Spuštění nového e-shopu bylo přelomovým úspěchem naší spolupráce s FEO... Není to ale o tom, že se spustí web a hotovo. Za mě je důležitý kontinuální vývoj.
Vylepšování prvků a funkcionalit e-shopu jsme začali od nejpalčivějších míst pro zákazníky. Mezi hlavní cíle první fáze proto patřilo ulehčení výběru produktů ve struktuře webu i vyhledávání. Celkově jsme již vylepšili detail produktu, našeptávač a výpis vyhledávání nebo strukturu produktových kategorií.
Jednalo se o velký zásah do zvyků uživatelů. Návrhům proto předcházely hlubší analýzy dat o jejich chování. Nové uspořádání kategorií jsme testovali s více jak 1 000 zákazníky v nástroji Treejack. Pro ověření změn nám pomohl také sběr zpětné vazby přímo v kontextu webu přes nástroj Hotjar.
Líbí se mi, jak je celá UX změna vedena analytickým přístupem. Návrhy FEO testuje a mě jako klienta se snaží přesvědčit, ať se nespoléhám na hypotézy. Zároveň kladou důraz na postupné změny e-shopu, aby se na ně zákazník dokázal přirozeně adaptovat a přijal je pozitivně.
Koordinaci všech prací zajišťuje projektový manažer Prokop. V případě potřeby ale klient může využít i přímé komunikace se specialisty. Téměř každý den jsme tak ve spojení. Rychlými hovory řešíme operativní požadavky a na osobních schůzkách jednáme o strategických plánech nebo představujeme nové návrhy.
Nejvíc si při spolupráci vážím důvěry. Můžu se spolehnout, že technologické zlepšování není nahodilé a nedělají se zbytečnosti. Zaznamenal jsem taky zainteresovanost všech členů týmu do projektu a snahu odvést co nejlepší práci. Když navíc nastane nějaká kritická situace, zavolám klidně i v 7 h večer Prokopovi a ten udělá maximum pro to, aby se problém vyřešil.
Během spolupráce žel nemusí být vše růžové. Díky střetu priorit při implementaci dlouhodobých a ad-hoc úkolů jsme se potýkali s neočekávanou časovou prodlevou. Ta nakonec rozvoj projektu lehce přibrzdila. Pak jsme si ale nastavili nové mechanismy a podařilo se nám situaci vyřešit. Něco jsme se přitom naučili a věříme, že se právě díky tomu podobným situacím v budoucnu vyhneme.
Plán UX vylepšování ještě nekončí. Těšíme se na další fáze, před kterými ještě vždy ověřujeme aktuální priority. Jsme také rádi, že si tým Grizly pro řízení značky nově definoval jako strategickou hodnotu analýzu dat, která se tak odráží i v naší spolupráci.
Těším se na reakce zákazníků, až ukážeme všechny UX změny na ostré verzi. Věřím, že to bude dobrá změna a že si to pak potvrdíme i v číslech.