Nepodceňujte Content Marketing - to díky němu přilákáte zákazníky

5 min čtení

Konkurence ve všech oborech je čím dál větší a firmy mezi sebou svádějí boj doslova o každého zákazníka. A důležitou roli v nákupním chování zákazníků už nehraje jen produkt a jeho cena, ale i způsob, jakým se k produktu dostanou a jak na ně značka celkově působí. A právě v tuhle chvíli přichází na řadu obsahový (content) marketing – v současnosti jedno z největších lákadel zákazníků.

 

Kdo má recenze, je král!

Napsat si vlastní, superúžasnou a extrémně pochvalnou recenzi si může každá firma během pár minut. Nikdy však nedokážete v této vyumělkované recenzi zaujmout potenciální zákazníky tak, jako váš originální zákazník. Jen ten dokáže odhalit silné i slabé stránky produktu, které vy kvůli neobjektivitě pravděpodobně neuvidíte. A navíc jeho vlastní recenze působí mnohem důvěryhodněji. Problémem zůstává, jak přimět zákazníky, aby recenzi napsali? A když už jí napíší, tak ať je kvalitní a má dostatečnou vypovídající hodnotu. Jak na to?

Co třeba nabídnout vašim zákazníkům nějaký benefit, například ve formě slevového voucheru na nákup? Nebo drobného dárku? Či doručení zboží zdarma z vašeho e-shopu? Všechny tyto položky jsou pro vás ve finálním součtu drobné náklady, které vám přinesou mnohem více, než do nich investujete.

U spousty zákazníků se vám i vaší konkurenci stane, že rozepíší recenzi, ale po chvíli je to přestane bavit, recenzi nedokončí a vy jednoduše přijdete o cenný názor. Nenuťte proto své zákazníky psát sáhodlouhé romány, ale raději jim dejte v prvé řadě možnost v bodech vyzdvihnout pozitiva i negativa produktu. Díky nim si recenzent vytvoří jakousi kostru, podle které se mu bude pak mnohem lépe psát souvislá recenze o produktu a je velká pravděpodobnost, že ji i dopíše do konce.

 

Máte své originální fotografie nebo video? Budete o krok napřed!

Spousta firem plní své webové stránky a především sociální sítě množstvím anonymních fotek z fotobank. Nic však nepřitáhne pozornost vašich zákazníků tak, jako vlastní originální fotky. A navíc třeba evokující využití vašeho produktu v běžném životě. Například dětský kočárek, produkt, jehož koupi rodina (a především žena) hodně zváží a zajímá se o všechny dostupné recenze a informace. Co myslíte, bude lépe vypadat obyčejná fotografie kočárku na bílém pozadí nebo momentka z rodinného výletu s kočárkem?

Za B je správně, na této fotografii totiž můžete svým zákazníkům demonstrovat, jak je kočárek kvalitní, že se dá využít i pro náročné outdoor aktivity a jak je s ním zobrazená rodina spokojená. Když navíc k fotografii přidáte popisek s konkrétním jménem rodiny a třeba i jejich vyjádřením, jak je kočárek skvělý, tak máte napůl vyhráno – rozhodně mnohem víc, než s nic neříkající fotografií, kterou má na svém webu drtivá většina vaší konkurence. Lidé považují obecně mnohem důvěryhodnější zkušenost určitého člověka s jakýmkoliv produktem před anonymním výčtem jeho vlastností a technických parametrů.

Nezapomeňte do fotografie ale zasadit přímý odkaz na vaši firmu, ideálně umístěte vhodně odkaz na vaše webové stránky. Jen ne formou nelichotivého vodoznaku, spíše zkuste odkaz umístit někam na produkt, jako by tam samozřejmě patřil.

Mnohem více než obyčejným textem či fotkou zacílíte na své zákazníky vlastním videem. V něm můžete třeba vysvětlit výhody svého produktu, předat zákazníkům tipy a část svých zkušeností z oboru nebo jim vysvětlit vývoj nově vznikajícího produktu. Videa mají na sociálních sítích mnohem vyšší konverzi, než ostatní příspěvky, proto toho využijte i vy a jednou za čas natočte originální video.

 

Blogujte! Ale zajímavě a hlavně pravidelně.

Čím dál více společností zřizuje firemní blog, na kterém zveřejňují novinky z oblasti, na kterou se specializují nebo aktuality z firemního života. Pokud se i vy rozhodnete pro blog, rozhodně neprohloupíte. Ale! Když už blogujete, tak to dělejte pravidelně a se zájmem. Vyhraďte si na psaní blogu dostatek času, sbírejte atraktivní témata a hlavně blogujte častěji, než jednou měsíčně. A propojte blog se sociálními sítěmi, uvidíte, že se vám to vyplatí a návštěvnost blogu se zvedne.

 

Tak co? Už máte nápad, čím z tohoto začnete jako první?

Marketing
,
SEO
,
Zpět nahoru