Nativní reklama v Gmailu nahrazuje textovou reklamu

3 min čtení

Google mění formát reklam zobrazovaných v Gmailu. Od 1. září standardní textové reklamy už neuvidíte. Google místo nich začal nasazovat nativní reklamy, jejichž správa je teď přístupná pro všechny inzerenty přímo ve službě AdWords.

Google několik let pracoval na možnostech rozšíření e-mailových marketingových strategií. V rámci toho testoval způsoby, jak přivést více relevantních nabídek pro uživatele prostřednictvím různých reklamních formátů. Výsledkem testování je vymazání standardních textových reklam z Gmailu a místo nich přidání kvalitnějších nativních reklam, které se ukázaly být pro uživatele nejzajímavější.

Nativní reklama Gmail

Od září tak můžou inzerenti spravovat nativní reklamy pro Gmail přímo v reklamním programu Adwords. Nativní reklamy, které se zobrazují na kartě Promo akce, se skládají ze dvou hlavních částí: sbalená reklama (Collapsed Ad) a rozbalená reklama (Expanded Ad).

 


Obrázek: nápověda Google

          

Co je nativní reklama?

Stručně řečeno je to reklama, která se snaží splynout s okolím, nenarušuje uživatelskou zkušenost, protože formou i funkcí zapadá mezi organický obsah. Nativní reklamy se nejvíce používají na sociálních sítích, kde jsou včleňovány do streamu příspěvků. Setkat se s touto reklamou můžete také na zpravodajských serverech, kde jsou zařazovány do běžného obsahu zpráv.

  
 

Reklamy v Gmailu jsou zpočátku sbalené v horní části karty Promo akce v Gmailu. Kliknutí rozbalí sbalené reklamy na plátno plné velikosti e-mailu, kde může uživatel s obrázky a textem reklamy provádět různé interakce. Když někdo reklamu rozbalí, může si ji uložit do doručené pošty kliknutím na ikonu hvězdy nebo kliknutím na modré tlačítko „uložit“ v dolní části zprávy. Může ji také přeposlat někomu jinému jako e-mailovou zprávu. Pokud se uživatel rozhodne reklamu zavřít, už ji znovu neuvidí.
 

Optimalizace pro mobilní zařízení

Díky tomu, že služba AdWords reklamy optimalizuje podle toho, kde se zobrazují, vzhled reklam v Gmailu se může lišit v závislosti na tom, zda se zobrazí v mobilní aplikaci Gmail nebo v Gmailu na počítači. Na rozvržení reklamy to ale nemá vliv a zůstává stejná na všech zařízeních.
 

Upravitelné reklamní šablony

Pro rozbalenou část nativní reklamy Gmail, mají inzerenti možnost si vybrat z několika dle potřeb uživatele upravitelných šablon. K dispozici je mimo jiné kombinace obrázku, promo výzvy a tlačítka „call-to-action“ nebo také lze zobrazit několik produktů najednou. Nahrání vlastního kódu HTML umožňuje větší míru flexibility v nastavení reklamy a umožňuje vytvářet bohatší reklamní zážitek, včetně videa, formuláře, telefonního čísla aj.

 

Marketing
,
Zpět nahoru