Reshoper 2023. Co nás nejvíce zaujalo?
Máme za sebou další ročník konference Reshoper, na kterém jsme nemohli chybět. Co přinesl? Jako obvykle byla kromě samotné konference k dispozici poradenská zóna a veletrh. Celkem konference nabídla 8 přednášek, 1 výzkum a 1 rozhovor a my vám v tomto článku shrneme to, co nás nejvíce zaujalo a co má praktický přesah pro naši práci.
Jak z reklamy na Facebooku získat maximum?
Petr Handlíř v prezentaci představil pyramidu úspěchu reklamy na Facebooku. Na jakých pilířích stojí úspěch FB reklam? Ty nejdůležitější jsou propagace správného produktu a dostatečně zajímavá nabídka a zpracování reklamy. Naopak správné struktuře kampaní nebo správnému cílení možná přisuzujete větší váhu než si zaslouží. Na 99 % nebudou stát za neúspěchem vaší kampaně. Je třeba se primárně zaměřit na nižší patra pyramidy.
- pilíř: Produkt, nabídka, marže, business thinking
- Zpracování reklamy a kreativy
- Optimalizace, testování a vyhodnocení
- Velikost značky
- Struktura kampaní
- Reklamní formáty
- Cílení
- Klikání reklamy
V prezentaci také zaznělo, že není potřeba v reklamě na fb testovat vše od změny zájmu v cílení, cílovou skupinu nebo malé změny v reklamách, například stejný banner jen s jiným popisem. Testovat se naopak vyplatí velké změny jako:
- Různé produkty, kategorie, nabídku
- Výraznější změny ve zpracování reklam, například 2 naprosto odlišné kreativy.
- Reklamní účely
Je AI cesta k efektivitě, nebo pouze zajímavý experiment?
AI - buzzword poslední doby, kterého je všude plno. Téma AI očekáváme letos na každé marketingové konferenci, takže ani na tady nemohlo chybět. Petr Kováčik mluvil o tom, jak by se AI mohlo aplikovat a usnadnit práci e-shopům. Takovým praktickým využitím AI na eshopu může být nákupní asistent v reálném čase, dostupný 24/7 nebo vylepšená funkce vyhledávání.
Představte si, že hledáte produkt, který nevíte jak se jmenuje. Neznáte dokonce ani výrobce. Do vyhledávacího okna popíšete jen jeho vlastnosti a ve výsledcích se vám ukáže konkrétní produkt, který vašemu dotazu odpovídá. Stejně tak by mohl “vylepšený vyhledávač” reagovat na dotaz “ingredience na jablečný štrůdl pro 10 lidí”. Výsledkem by byl konkrétní seznam produktů - naplněný nákupní košík, přizpůsobený požadovanému dotazu a množství. Taková budoucnost by online nákupy podstatně zjednodušila.
V průběhu prezentace taky padla spousta doporučení na praktické AI aplikace, které se dají využít na úpravu fotek a produktů, tay jsou některé z nich: deep-image.ai, flair.ai, mokker.ai, cleanup.pictures, lovo.ai, instyle.ai, coworkers.ai.
Všichni mluví o TikToku a krátkých videích. Proč vám bez nich (možná) ujíždí vlak
Generace Z tvoří třetinu světové populace, přesto téměř 80 % firem neřeší, jak na ni efektivně zaměřit svou komunikaci. Sociální sítě se zdají být ideálním prostředím, kde GEN Z oslovit, protože právě tady tráví až 4 hodiny denně. Je ale nutné ve své komunikační strategii odpovědět nejen na otázku "kde", ale také "jak".
Ve své prezentaci Vít Janda zmínil, že klíčové je porozumět způsobu komunikace s mladou generací. Pro úspěšnou komunikaci je nezbytné nejen sledovat aktuální trendy a přizpůsobit se jejich tónu, ale také mít zkušenosti v tvorbě obsahu a schopnost analyzovat a měřit výsledky, aby komunikace zapadla do celofiremní strategie. Proto by optimálním řešením mohlo být propojení zkušeného marketéra s někým z mladší generace.
Budování značky v době chaosu
Konferenci zakončil Michal Pastier s poutavou prezentací na téma Jak budovat brand v době chaosu. Jeho zábavný přednes a množství užitečných informací byly výbornou tečkou na závěr konference.
Podle Michala je důležité být:
- odlišný - Pokud má většina konkurence brandovou barvu zelenou, modrou, měli byste si vybrat takovou, aby jste vystoupili z davu a byli odlišní.
- zapamatovatelný - Použijte něco, co se snadno vybaví a spojí s vaší značkou. Nečekaná situace, která se vryje do mozku.
- konzistentní a viditelní - Značka roste s používáním. Nezapomeňte být konzistentní ve svém vizuálním stylu, komunikaci a prezentaci.
Při tvorbě a budování brandu je důležité myslet na to, že chcete budovat značku ne kategorii (respektive značku konkurence). Proto není dobré volit prodávanou kategorii do brandu (svetorisku.cz vs. grizly.cz). Oříšky nikdy nebudou tak silným brandem.
Závěrem určitě velké díky organizátorům Reshoperu za skvělou akci, na kterou opět rádi přijedeme. Catering opět nezklamal, kafe bylo výborné, jak jsme od Laura coffee zvyklí. Jen ta hudba v předsálí by mohla být tišší:)
Svět onlinu je neustále v pohybu. S námi vám ale vlak neujede.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...