Jak podpořit pozici vašeho webu ve vyhledávačích?
No přeci pomocí linkbuildingu! V překladu se jedná o budování zpětných odkazů a řadí se mezi off-page metody SEO (Search Engine Optimization). Troufáme si říct, že mezi ty nejdůležitější. Cílem SEO je bezesporu propagace daného webu. Konkrétně off-page techniky pak představují optimalizaci mimo dané stránky. Kromě linkbuildingu sem patří ještě důvěryhodnost webu, reputace, geografická poloha jeho návštěvníků nebo tvorba tzv. person, o kterých byla řeč už nějaký pátek zpět.
Z hlediska online marketingu má budování zpětných odkazů dva dopady. Prvním z nich je větší dosah a zvýšení pravděpodobnosti, že se na konkrétní stránky dostane potenciální zákazník. Přivedení nových návštěvníků na náš web – to je přeci jeden z hlavních důvodů, proč stránky udržujeme a děláme jim reklamu. Dalším dopadem je zlepšení pozice ve výsledcích vyhledávání, pokud použijeme ta správná klíčová slova ve viditelném textu odkazu.
Jak na to?
Úplně na začátek je nasnadě provést analýzu webu. Zhodnoťte stávající obsah a navrhněte možné změny. Určitě hodně pomůže, pokud si vytvoříte již zmíněné persony, díky kterým se vám bude obsah budovat snadněji. Rozhodně nezapomínejte na konkurenci! Takže analýzu webu konkurence berte jako další krok při tvorbě linkbuildingové strategie. Poté navrhněte klíčová slova pro váš web. Pokud se vám v šuplíku válí výsledky průzkumu trhu, který jste v minulosti pořídili, je na čase jej oprášit a znovu použít.
No a nyní pár tipů, kterých se při propagaci webu držte:
1. Tvořte jedinečný a kvalitní obsah
o něm byla řeč již mnohokrát, bez něj to zkrátka nelze. Ať už budou vaše produkty sebekvalitnější, bez správných popisů a přidané hodnoty ve formě článků, aktualit z oboru, akcí apod. jich prodáte ve výsledku méně, než kdejaký e-shop s méně kvalitními produkty, za to kvalitním obsahem. Před každým publikováním obsahu si odpovězte na otázku, zda se s ním chcete pochlubit přátelům a kolegům a sdílet ho i na sociálních sítích (dostat ho do povědomí širší veřejnosti). Pokud odpovíte ano, publikujte ho a opravdu ho sdílejte. Pokud odpovíte ne, raději ho ani nepublikujte. Raději žádný text, než nekvalitní text.
2. Dělejte obsahu webu dobrou reklamu
Na co by vám byl obsah, kdyby se nedostal k těm, kterým je určený? Po tom, co si definujete cílovou skupinu, jim obsah servírujte prostřednictvím sociálních sítí (zde využijte placené reklamy, aby byl dosah dostatečně vysoký) a nezapomeňte se aktivně zapojovat do nejrůznějších diskuzí týkajících se vašeho oboru. Není nic lepšího než člověku poskytnout cennou radu a odpověď na otázku ve formě odkazu na článek. Nasměrujete tak lidi se stejnými zájmy na váš web a k tomu jim ještě pomůžete. Hodit se může spolupráce s ostatními odborníky z oboru. Taková spolupráce win-win není nikdy na škodu a vy se tak můžete dostat opět k většímu množství potenciálních zákazníků prakticky zadarmo. Rovněž sledujte blogery z oboru a pokud bude třeba, připojte do komentářů odkaz na článek. Pokud máte možnost, vytvořte si vlastní blog. Budete tak mít vše, jak se říká „pod jednou střechou“.
3. Budujte dlouhodobé vztahy (Public relations)
K tomu, abyste se stali důvěryhodným zdrojem informací, potřebujete vynaložit dlouhodobé úsilí. Měli byste být něčím zajímaví a originální, nabízet odborné a pravdivé informace, tvořiví – a to vše v horizontu několika let. Stejně tak, jak se důvěra nedá vybudovat ihned v normálním životě, stejně tak to platí i v internetovém prostředí.
4. Citujte a odkazujte na jiné autory v oboru
Pokud v článku odkážete na autora, který je v oboru populární, přinese mu to zpětný odkaz, a vám zase zviditelnění díky známosti daného autora (bude za odkaz rád a nabídne vám zveřejnění odkazu na váš článek). Výhodou je, že se vám zvýší informační hodnota díky tomu, že odkazujete na kvalitní zdroje. Navíc může vzniknout zajímavá spolupráce do budoucna.
Sečteno podtrženo, linkbuilding je dlouhodobý a usilovný proces vedoucí k získávání strategických partnerů a důvěryhodnosti webu. Cílem je zvýšení viditelnosti webových stránek na místech, kde je potencionální zákazníci hledají a šíření pozitivního povědomí o značce. A jak jste na tom vy?
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...