Co jsme si odnesli z MergadoFestu

Publikováno

První přednášku vedl Adam Funiok z Besteta a se svým publikem se podělil o zkušenosti s expanzí do zahraničí. Mluvil hlavně o tom, na co si dávat pozor a které aplikace Adamovi pomáhají v práci.

  • Jiná země může mít jiné DPH, myslete na to.
  • Investujte do právníka. Pomůže vám s obchodními podmínkami, které mohou být pro každou zemi jiné.
  • Sledujte konkurenci v zemi, kam chcete expandovat.
  • Zvažte, co funguje na e-shopu v dané zemi. Zjistěte, zda bude o váš produkt zájem i v zahraničí. Neočekávejte na začátku jednociferné PNO.
  • Neklonujte na jinou doménu. Začněte raději úplně znova, přizpůsobte e-shop dané zemi.
  • Pokud nemáte v dané zemi sklad, může se vám to prodražit. Zjistěte si oblíbenost dopravců v dané zemi.
  • Zaměstnejte rodilého mluvčího, který se vám postará o zákaznickou podporu a překlady pro Váš e-shop.
  • Udělejte si malou objednávku u konkurence. Zjistíte, jak to dělají.
  • Bez peněz do hospody nelez aneb expanze do zahraničí vás něco bude stát. 

Z aplikací se nejvíce prostoru dostalo Consumer Barometru. Pomůže vám zjistit, jak lidé využívají internet v jiných zemích. V sekci Smart Shopper naleznete mimo jiné další zajímavé informace od research behavior přes nákupní chování uživatelů v internetovém prostředí. Pro výstup stačí vybrat danou zemi a sekci, která vás zajímá. Další užitečný nástroj, který nám Adam prozradil je SimilarWeb. Díky němu zjistíte informace jako návštěvnost či délku průměrné návštěvy v rámci jakékoliv země.

Na stejné téma pak navazovala se svou přednáškou Jana Dzuričková z Unicum a seznámila nás s chováním zákazníků v rámci různých zemí.

Polsko

  • Poláci milují značky

Německo

  • upřednostňují lokální firmy před zahraničními
  • potrpí si na certifikáty, které zvyšují důvěryhodnost e-shopu
  • platí přes PayPal či na fakturu
  • jsou ochotni připlatit si za kvalitu
  • potrpí si na skvělý servis

Maďarsko

  • nedůvěřují příliš zahraničním e-shopům
  • rádi hledají recenze na sociálních sítích
  • bývají loajální vůči značce

Rumunsko

  • nejsou příliš důvěřiví
  • často volají na zákaznickou podporu
  • milují Black Friday

 

Jak to neprojet na Glami?

Na tuto otázku nám odpověděla Veronika Ševelová a prozradila nám svá základní pravidla:

  • obrázek minimálně 1 000 px a nemít vodoznaky
  • category text musí obsahovat dělení na dámské, pánské, dětské
  • čím více obrázků u produktu, tím lépe
  • velikosti nesmí být v názvu
  • vyplňovat i nepovinné parametry
  • doporučuje se bílé pozadí, oblečení bez figurín
  • neposílat vyprodané produkty (zahrnuje není skladem, na objednávku, na dotaz)
  • měníte-li obrázky, změňte i URL, aby Glami zareagovalo
  • doplněné ceny dopravy, není třeba mít EAN, stačí ITEM_ID
  • slevy se řeší prvním nahráním s plnou cenou a pak s cenou po slevě v dalším feedu

A jak to je na Glami s biddingem? V Adminu se bidduje jen nad kategoriemi, v Mergadu se dá biddovat detailněji jen s Glami pixelem.

Stejně jako Heureka i Glami má své režimy

  • neplacený, max. 2 000 produktů, které Glami namátkově vybere
  • placený bez Glami pixelu
  • placený s Glami pixelem

Mergado aplikace a Bidding Fox

Přednášky mimo jiné zahrnovaly informace o aplikacích Mergada. Za zmínku určitě stojí Pairing Bear a Bidding Fox.

Pairing Bear je reakce na novou sekci Heureky s názvem Datové přehledy. Datové přehledy v Heurece vám poskytují informace o nespárovaných produktech a vy tyto informace můžete pomocí Pairing Bear využít ve svůj prospěch. Aplikace vám produkty s EAN kódy bez námahy a na jedno kliknutí spáruje. Jedinou nevýhodou je absence automatizace, takže v případě změn je potřeba stáhnutý CSV soubor z Heureky nahrát ručně.

Pokud ovšem toužíte po mocnějším nástroji, vyzkoušejte Bidding Fox. 

Jak nastavit první strategii a čím pokračovat

Jirka Guňka nám na své přednášce prozradil, jak v Bidding Foxu nastavit svou první strategii a na co se máme zaměřit. Co všechno tedy Bidding Fox umí?

  • vybrat vhodnou strategii
  • nastavit PNO, kterého chcete dosáhnout
  • určit pozici, na které chcete být
  • nastavit max CPC
  • nebiddovat některé položky
  • získat vysoce kvalitní data, která můžete v inzerci využít

Abyste mohli využít potenciál nástroje, myslete na to, že je nutné mít spárované produkty a certifikát Ověřeno zákazníky. Chcete-li se stát Heureka mastrem, ve vašem “to do listu” by nemělo chybět školení, které Bidding Fox pořádá. A nebo nám napište, a my vám s nastavením a správou rádi pomůžeme.

V našem dalším článku se můžete těšit na info ze školení a podrobnější informace.

 

Jak využít Mergado v PPC

Jako team PPCčkařů jsme se velmi těšili na přednášku Jirky Homoly s tématem Mergado šikovný pomocník PPC specialisty. Obsahem diskuze byly námi používané produktové inzeráty na Skliku, Google nákupy, Smart Shopping Ads, DDA, DSA a skripty.

Díky Mergadu můžete upravovat XML feed sami a výrazně zlepšit výkon vaší inzerce a vůbec k tomu nepotřebujete programátora. Máte možnost snadno opravit chyby, které vám GMC hlásí a jako bonus získáte přehled o svých produktech. Po nahrání feedu do Mergada jste schopni zjistit případné chyby a informace, které se týkají jednotlivých elementů. Níže jsme vypíchli pár zajímavých tipů z přednášky.

Oprava XML feedu

Jako první proveďte audit svého XML feedu. V případě, že váš feed obsahuje chyby, Mergado vám je přehledně vygeneruje. Pokud máte tento krok už za sebou, sledujte chyby, které GMC hlásí a snažte se je pomocí Mergada opravit. 

Pravidla

V Google Merchant Center nelze vytvářet pravidla na konkrétní výběry, v Mergadu ano. Můžete zde taky vytvářet štítky a následně segmentovat své PLA kampaně. 

Availibility

Pokud e-shopové řešení transformuje vyšší skladovou dostupnost do feedu jako hodnotu "out of stock", lze tuto hodnotu v Mergadu změnit na "in stock". Tím docílíme zobrazování produktů v inzerci, jelikož produkty "out of stock" se v produktových inzerátech na Googlu nezobrazují. Aby nedocházelo k tomu, že vyprodané produkty budou mít dostupnost "in stock", se skladovou dostupností je nutné pracovat přiměřeným způsobem.

Title

Díky Mergadu si můžete s názvy produktů doslova hrát a přizpůsobovat je podle vyhledávacích dotazů vašich produtkových kampaní. 

Brand

S pomocí informací z element brand jsme schopni zjistit, která značka nejvíce pokrývá sortiment klienta.

Tak a to je všechno přátelé. Po poslední přednášce jsme se přesunuli na afterparty seznámit se s dalšími členy akce a pokecat o všem možném. A co jsme si z MergadoFestu odnesli? Úsměv na tváři, balík plný tipů a spoustu nových nápadů, jak vylepšit svou práci. Děkujeme, že jsme mohli být součástí, tak příští rok zase na viděnou!

autor
PPC Specialist

Získávejte důležité informace včas

Jednou za pár týdnů Vám pošleme přehled událostí z digitálního světa. Odhlásit se můžete kdykoli.