Co jsme si odnesli z MergadoFestu
První přednášku vedl Adam Funiok z Besteta a se svým publikem se podělil o zkušenosti s expanzí do zahraničí. Mluvil hlavně o tom, na co si dávat pozor a které aplikace Adamovi pomáhají v práci.
- Jiná země může mít jiné DPH, myslete na to.
- Investujte do právníka. Pomůže vám s obchodními podmínkami, které mohou být pro každou zemi jiné.
- Sledujte konkurenci v zemi, kam chcete expandovat.
- Zvažte, co funguje na e-shopu v dané zemi. Zjistěte, zda bude o váš produkt zájem i v zahraničí. Neočekávejte na začátku jednociferné PNO.
- Neklonujte na jinou doménu. Začněte raději úplně znova, přizpůsobte e-shop dané zemi.
- Pokud nemáte v dané zemi sklad, může se vám to prodražit. Zjistěte si oblíbenost dopravců v dané zemi.
- Zaměstnejte rodilého mluvčího, který se vám postará o zákaznickou podporu a překlady pro Váš e-shop.
- Udělejte si malou objednávku u konkurence. Zjistíte, jak to dělají.
- Bez peněz do hospody nelez aneb expanze do zahraničí vás něco bude stát.
Z aplikací se nejvíce prostoru dostalo Consumer Barometru. Pomůže vám zjistit, jak lidé využívají internet v jiných zemích. V sekci Smart Shopper naleznete mimo jiné další zajímavé informace od research behavior přes nákupní chování uživatelů v internetovém prostředí. Pro výstup stačí vybrat danou zemi a sekci, která vás zajímá. Další užitečný nástroj, který nám Adam prozradil je SimilarWeb. Díky němu zjistíte informace jako návštěvnost či délku průměrné návštěvy v rámci jakékoliv země.
Na stejné téma pak navazovala se svou přednáškou Jana Dzuričková z Unicum a seznámila nás s chováním zákazníků v rámci různých zemí.
Polsko
- Poláci milují značky
Německo
- upřednostňují lokální firmy před zahraničními
- potrpí si na certifikáty, které zvyšují důvěryhodnost e-shopu
- platí přes PayPal či na fakturu
- jsou ochotni připlatit si za kvalitu
- potrpí si na skvělý servis
Maďarsko
- nedůvěřují příliš zahraničním e-shopům
- rádi hledají recenze na sociálních sítích
- bývají loajální vůči značce
Rumunsko
- nejsou příliš důvěřiví
- často volají na zákaznickou podporu
- milují Black Friday
Jak to neprojet na Glami?
Na tuto otázku nám odpověděla Veronika Ševelová a prozradila nám svá základní pravidla:
- obrázek minimálně 1 000 px a nemít vodoznaky
- category text musí obsahovat dělení na dámské, pánské, dětské
- čím více obrázků u produktu, tím lépe
- velikosti nesmí být v názvu
- vyplňovat i nepovinné parametry
- doporučuje se bílé pozadí, oblečení bez figurín
- neposílat vyprodané produkty (zahrnuje není skladem, na objednávku, na dotaz)
- měníte-li obrázky, změňte i URL, aby Glami zareagovalo
- doplněné ceny dopravy, není třeba mít EAN, stačí ITEM_ID
- slevy se řeší prvním nahráním s plnou cenou a pak s cenou po slevě v dalším feedu
A jak to je na Glami s biddingem? V Adminu se bidduje jen nad kategoriemi, v Mergadu se dá biddovat detailněji jen s Glami pixelem.
Stejně jako Heureka i Glami má své režimy
- neplacený, max. 2 000 produktů, které Glami namátkově vybere
- placený bez Glami pixelu
- placený s Glami pixelem
Mergado aplikace a Bidding Fox
Přednášky mimo jiné zahrnovaly informace o aplikacích Mergada. Za zmínku určitě stojí Pairing Bear a Bidding Fox.
Pairing Bear je reakce na novou sekci Heureky s názvem Datové přehledy. Datové přehledy v Heurece vám poskytují informace o nespárovaných produktech a vy tyto informace můžete pomocí Pairing Bear využít ve svůj prospěch. Aplikace vám produkty s EAN kódy bez námahy a na jedno kliknutí spáruje. Jedinou nevýhodou je absence automatizace, takže v případě změn je potřeba stáhnutý CSV soubor z Heureky nahrát ručně.
Pokud ovšem toužíte po mocnějším nástroji, vyzkoušejte Bidding Fox.
Jak nastavit první strategii a čím pokračovat
Jirka Guňka nám na své přednášce prozradil, jak v Bidding Foxu nastavit svou první strategii a na co se máme zaměřit. Co všechno tedy Bidding Fox umí?
- vybrat vhodnou strategii
- nastavit PNO, kterého chcete dosáhnout
- určit pozici, na které chcete být
- nastavit max CPC
- nebiddovat některé položky
- získat vysoce kvalitní data, která můžete v inzerci využít
Abyste mohli využít potenciál nástroje, myslete na to, že je nutné mít spárované produkty a certifikát Ověřeno zákazníky. Chcete-li se stát Heureka mastrem, ve vašem “to do listu” by nemělo chybět školení, které Bidding Fox pořádá. A nebo nám napište, a my vám s nastavením a správou rádi pomůžeme.
V našem dalším článku se můžete těšit na info ze školení a podrobnější informace.
Jak využít Mergado v PPC
Jako team PPCčkařů jsme se velmi těšili na přednášku Jirky Homoly s tématem Mergado šikovný pomocník PPC specialisty. Obsahem diskuze byly námi používané produktové inzeráty na Skliku, Google nákupy, Smart Shopping Ads, DDA, DSA a skripty.
Díky Mergadu můžete upravovat XML feed sami a výrazně zlepšit výkon vaší inzerce a vůbec k tomu nepotřebujete programátora. Máte možnost snadno opravit chyby, které vám GMC hlásí a jako bonus získáte přehled o svých produktech. Po nahrání feedu do Mergada jste schopni zjistit případné chyby a informace, které se týkají jednotlivých elementů. Níže jsme vypíchli pár zajímavých tipů z přednášky.
Oprava XML feedu
Jako první proveďte audit svého XML feedu. V případě, že váš feed obsahuje chyby, Mergado vám je přehledně vygeneruje. Pokud máte tento krok už za sebou, sledujte chyby, které GMC hlásí a snažte se je pomocí Mergada opravit.
Pravidla
V Google Merchant Center nelze vytvářet pravidla na konkrétní výběry, v Mergadu ano. Můžete zde taky vytvářet štítky a následně segmentovat své PLA kampaně.
Availibility
Pokud e-shopové řešení transformuje vyšší skladovou dostupnost do feedu jako hodnotu "out of stock", lze tuto hodnotu v Mergadu změnit na "in stock". Tím docílíme zobrazování produktů v inzerci, jelikož produkty "out of stock" se v produktových inzerátech na Googlu nezobrazují. Aby nedocházelo k tomu, že vyprodané produkty budou mít dostupnost "in stock", se skladovou dostupností je nutné pracovat přiměřeným způsobem.
Title
Díky Mergadu si můžete s názvy produktů doslova hrát a přizpůsobovat je podle vyhledávacích dotazů vašich produtkových kampaní.
Brand
S pomocí informací z element brand jsme schopni zjistit, která značka nejvíce pokrývá sortiment klienta.
Tak a to je všechno přátelé. Po poslední přednášce jsme se přesunuli na afterparty seznámit se s dalšími členy akce a pokecat o všem možném. A co jsme si z MergadoFestu odnesli? Úsměv na tváři, balík plný tipů a spoustu nových nápadů, jak vylepšit svou práci. Děkujeme, že jsme mohli být součástí, tak příští rok zase na viděnou!
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...