Co jsme si odnesli z MergadoFestu

7 min čtení
Bc. Michaela Jiříčková
Bc. Michaela Jiříčková PPC Specialist

První přednášku vedl Adam Funiok z Besteta a se svým publikem se podělil o zkušenosti s expanzí do zahraničí. Mluvil hlavně o tom, na co si dávat pozor a které aplikace Adamovi pomáhají v práci.

  • Jiná země může mít jiné DPH, myslete na to.
  • Investujte do právníka. Pomůže vám s obchodními podmínkami, které mohou být pro každou zemi jiné.
  • Sledujte konkurenci v zemi, kam chcete expandovat.
  • Zvažte, co funguje na e-shopu v dané zemi. Zjistěte, zda bude o váš produkt zájem i v zahraničí. Neočekávejte na začátku jednociferné PNO.
  • Neklonujte na jinou doménu. Začněte raději úplně znova, přizpůsobte e-shop dané zemi.
  • Pokud nemáte v dané zemi sklad, může se vám to prodražit. Zjistěte si oblíbenost dopravců v dané zemi.
  • Zaměstnejte rodilého mluvčího, který se vám postará o zákaznickou podporu a překlady pro Váš e-shop.
  • Udělejte si malou objednávku u konkurence. Zjistíte, jak to dělají.
  • Bez peněz do hospody nelez aneb expanze do zahraničí vás něco bude stát. 

Z aplikací se nejvíce prostoru dostalo Consumer Barometru. Pomůže vám zjistit, jak lidé využívají internet v jiných zemích. V sekci Smart Shopper naleznete mimo jiné další zajímavé informace od research behavior přes nákupní chování uživatelů v internetovém prostředí. Pro výstup stačí vybrat danou zemi a sekci, která vás zajímá. Další užitečný nástroj, který nám Adam prozradil je SimilarWeb. Díky němu zjistíte informace jako návštěvnost či délku průměrné návštěvy v rámci jakékoliv země.

Na stejné téma pak navazovala se svou přednáškou Jana Dzuričková z Unicum a seznámila nás s chováním zákazníků v rámci různých zemí.

Polsko

  • Poláci milují značky

Německo

  • upřednostňují lokální firmy před zahraničními
  • potrpí si na certifikáty, které zvyšují důvěryhodnost e-shopu
  • platí přes PayPal či na fakturu
  • jsou ochotni připlatit si za kvalitu
  • potrpí si na skvělý servis

Maďarsko

  • nedůvěřují příliš zahraničním e-shopům
  • rádi hledají recenze na sociálních sítích
  • bývají loajální vůči značce

Rumunsko

  • nejsou příliš důvěřiví
  • často volají na zákaznickou podporu
  • milují Black Friday

 

Jak to neprojet na Glami?

Na tuto otázku nám odpověděla Veronika Ševelová a prozradila nám svá základní pravidla:

  • obrázek minimálně 1 000 px a nemít vodoznaky
  • category text musí obsahovat dělení na dámské, pánské, dětské
  • čím více obrázků u produktu, tím lépe
  • velikosti nesmí být v názvu
  • vyplňovat i nepovinné parametry
  • doporučuje se bílé pozadí, oblečení bez figurín
  • neposílat vyprodané produkty (zahrnuje není skladem, na objednávku, na dotaz)
  • měníte-li obrázky, změňte i URL, aby Glami zareagovalo
  • doplněné ceny dopravy, není třeba mít EAN, stačí ITEM_ID
  • slevy se řeší prvním nahráním s plnou cenou a pak s cenou po slevě v dalším feedu

A jak to je na Glami s biddingem? V Adminu se bidduje jen nad kategoriemi, v Mergadu se dá biddovat detailněji jen s Glami pixelem.

Stejně jako Heureka i Glami má své režimy

  • neplacený, max. 2 000 produktů, které Glami namátkově vybere
  • placený bez Glami pixelu
  • placený s Glami pixelem

Mergado aplikace a Bidding Fox

Přednášky mimo jiné zahrnovaly informace o aplikacích Mergada. Za zmínku určitě stojí Pairing Bear a Bidding Fox.

Pairing Bear je reakce na novou sekci Heureky s názvem Datové přehledy. Datové přehledy v Heurece vám poskytují informace o nespárovaných produktech a vy tyto informace můžete pomocí Pairing Bear využít ve svůj prospěch. Aplikace vám produkty s EAN kódy bez námahy a na jedno kliknutí spáruje. Jedinou nevýhodou je absence automatizace, takže v případě změn je potřeba stáhnutý CSV soubor z Heureky nahrát ručně.

Pokud ovšem toužíte po mocnějším nástroji, vyzkoušejte Bidding Fox. 

Jak nastavit první strategii a čím pokračovat

Jirka Guňka nám na své přednášce prozradil, jak v Bidding Foxu nastavit svou první strategii a na co se máme zaměřit. Co všechno tedy Bidding Fox umí?

  • vybrat vhodnou strategii
  • nastavit PNO, kterého chcete dosáhnout
  • určit pozici, na které chcete být
  • nastavit max CPC
  • nebiddovat některé položky
  • získat vysoce kvalitní data, která můžete v inzerci využít

Abyste mohli využít potenciál nástroje, myslete na to, že je nutné mít spárované produkty a certifikát Ověřeno zákazníky. Chcete-li se stát Heureka mastrem, ve vašem “to do listu” by nemělo chybět školení, které Bidding Fox pořádá. A nebo nám napište, a my vám s nastavením a správou rádi pomůžeme.

V našem dalším článku se můžete těšit na info ze školení a podrobnější informace.

 

Jak využít Mergado v PPC

Jako team PPCčkařů jsme se velmi těšili na přednášku Jirky Homoly s tématem Mergado šikovný pomocník PPC specialisty. Obsahem diskuze byly námi používané produktové inzeráty na Skliku, Google nákupy, Smart Shopping Ads, DDA, DSA a skripty.

Díky Mergadu můžete upravovat XML feed sami a výrazně zlepšit výkon vaší inzerce a vůbec k tomu nepotřebujete programátora. Máte možnost snadno opravit chyby, které vám GMC hlásí a jako bonus získáte přehled o svých produktech. Po nahrání feedu do Mergada jste schopni zjistit případné chyby a informace, které se týkají jednotlivých elementů. Níže jsme vypíchli pár zajímavých tipů z přednášky.

Oprava XML feedu

Jako první proveďte audit svého XML feedu. V případě, že váš feed obsahuje chyby, Mergado vám je přehledně vygeneruje. Pokud máte tento krok už za sebou, sledujte chyby, které GMC hlásí a snažte se je pomocí Mergada opravit. 

Pravidla

V Google Merchant Center nelze vytvářet pravidla na konkrétní výběry, v Mergadu ano. Můžete zde taky vytvářet štítky a následně segmentovat své PLA kampaně. 

Availibility

Pokud e-shopové řešení transformuje vyšší skladovou dostupnost do feedu jako hodnotu "out of stock", lze tuto hodnotu v Mergadu změnit na "in stock". Tím docílíme zobrazování produktů v inzerci, jelikož produkty "out of stock" se v produktových inzerátech na Googlu nezobrazují. Aby nedocházelo k tomu, že vyprodané produkty budou mít dostupnost "in stock", se skladovou dostupností je nutné pracovat přiměřeným způsobem.

Title

Díky Mergadu si můžete s názvy produktů doslova hrát a přizpůsobovat je podle vyhledávacích dotazů vašich produtkových kampaní. 

Brand

S pomocí informací z element brand jsme schopni zjistit, která značka nejvíce pokrývá sortiment klienta.

Tak a to je všechno přátelé. Po poslední přednášce jsme se přesunuli na afterparty seznámit se s dalšími členy akce a pokecat o všem možném. A co jsme si z MergadoFestu odnesli? Úsměv na tváři, balík plný tipů a spoustu nových nápadů, jak vylepšit svou práci. Děkujeme, že jsme mohli být součástí, tak příští rok zase na viděnou!

Marketing
,
Zpět nahoru
Bc. Michaela Jiříčková