Blog marketing jako další forma efektivní propagace

5 min čtení

Význam blogerů v rámci online marketingu v posledních letech rapidně vzrostl, kdy se komunita blogerů stala významnou složkou v rámci Public Relations (budování vztahů s veřejností).

Blogy dělíme na:

  1. profesní – určené pro určitou komunitu lidí se společnými zájmy - jedná se nejčastěji o firemní odborné blogy, kterým se bude věnovat v příštím článku.
  2. osobní blogy – jsou jakousi alternativou deníků, lidé na něm prezentují osobní zážitky, zkušenosti s různými produkty, doporučení, recepty, zážitky z cest, tipy, rady apod.
  3. videoblogy (vlogy) – představují příspěvek, který je celý prezentován formou videa (většinou prostřednictvím sociální sítě YouTube.
  4. moblogy - blogy, na kterých se blogování realizuje přes mobil.
  5. mikroblogy – blogy, které jsou postaveny na pravidelném a poměrně i častém publikování krátkých textových zpráv, většinou o délce maximálně 160 znaků (typickým příkladem je sociální síť Twitter).
  6. reverse blogy – tento druh blogu je specifický tím, že se na jeho obsahu podílí čtenáři. Vyvinul se jako rozšíření ke komentářům.

 

Výhodná protislužba

Nyní se postavíme do pozice inzerenta, který chce nenásilnou formou propagovat své produkty a služby prostřednictvím konkrétního blogera. Blog marketing je tedy proces publikování či reklamy internetových stránek, firmy, značky, produktů či služeb prostřednictvím blogů. Nejde tu o nákup reklamního banneru na jejich blogu, ale o přímé vtažení daného produktu do textu či videa blogera. To zahrnuje mimo jiné reklamy, recenze a doporučení blogerů a uživatelů působících na blozích třetích osob a vzájemné sdílení informací skrz jednotlivé blogy. Blogeři totiž dokáží objektivně prezentovat, hodnotit a efektivně prodat váš produkt. A co za takovou skrytou reklamu požadují? Poskytnutí produktu na určitý čas pro testování či věnování produktu. Blogeři nechtějí prezentovat něco, s čím se sami nedokáží ztotožnit. Proto musí být s produktem spokojeni, aby ho mohli doporučit dál. Není proto stoprocentní, že se váš produkt určitě na jejich blogu do druhého dne objeví. Chce to strpení a umění si vyslechnout případnou kritiku.

Prezentace produktu či služby prostřednictvím blogera dovoluje společnosti prezentovat podrobněji konkrétní produkt s popisem vlastní zkušenosti - a to je k nezaplacení. Na svém internetovém obchodu můžete mít popis vytříbený k dokonalosti – jakmile však není podložen vlastními zkušenosti a fakty, lidé mu zkrátka nevěří. Největší silou blog marketingu je propojení blogů se sociálními sítěmi a virální efekt některých příspěvků. Zajímavé příspěvky lidé šíří sami od sebe velmi rychle a váš produkt se tak může najednou objevit na mnoha kanálech při vynaložení minima peněz. Stojí vás to mnohdy jen samotný produkt, poukaz na nákup vašich produktů či peněžní odměna (většinou pouze symbolická – záleží na popularitě daného blogu). Rovněž blogeři často využívají tzv. "Give away" akce, kdy sami vymyslí soutěž, která má za cíl rozšířit základnu fanoušků formou podpory "engagementu"(aktivity pod článkem, vlogem atd.) a k tomu právě využijí jako výhru váš produkt. Je to tedy spolupráce formy win-win, kdy vy získáváte snadně a levně propagaci produktu a blogeři získávají nové fanoušky. Nezapomínejte, že je spousta pravidelných čtenářů a přílišná reklama by je mohla spíše odradit. Vše musí být v mezích normálu, proto se nesnažte blogery přesvědčovat ať doporučují produkty od vás několikrát do měsíce. Pokud si však chtějí zachovat dobré jméno, tak vám to často navrhnou oni sami.

 

Proč využít blog marketing aneb základní výhody:

  • Blogeři mají velký počet fanoušků, jakmile tedy publikují článek s recenzí na váš produkt, dostane se k velkému množství lidí a přitáhne to nové zákazníky i na vaše stránky
  • Blog je nezávislý zdroj informací, kterým lidé důvěřují více, než tradiční propagaci.
  • Čím dál více lidí čte blogy, čím dál méně lidí si kupuje časopisy, noviny a další tiskoviny. To je trend dnešní doby, kterého byste měli využít i vy.  

 

Marketing
,
Zpět nahoru