Všechny příspěvky

Jak jsme s Kvinono zvýšili počet konverzí 4kids o 166 %

Marketing Případové studie
Autor: Radek Fojtík15. června 2021

Spojení feo a besteto

Více hlav více ví

Neustále hledáme nové cesty, jak klientům pomoci získat náskok před konkurencí. Tentokrát jsme se zaměřili na to, jak předběhnout ostatní v zobrazování v inzerci.

Využili jsme při tom CSS program Kvinono od Besteto, který umožňuje při inzerci v Shopping Ads získat až 20% slevu. Produkt jsme vyzkoušeli společně s naším klientem, e-shopem 4kids.cz, a to docela specifickým způsobem. Rozhodli jsme se porovnat výkon Kvinono v souboji proti CSS Google.

4kids
feo

Definice pojmu

Co že to ten CSS program vlastně je?

Je to platforma, která dovoluje inzerovat v Shopping Ads bez marže Googlu. Google musel otevřít prostor pro ostatní srovnávače poté, co Evropská komise uznala žalobu, která na něho byla podána za zvýhodňování své služby pro porovnávání obchodních nabídek. To znamená, že nyní můžete inzerovat pod jiným CSS a vyhrávat aukce za nižší cenu než v CSS Google.

Slevu většinou nepocítíte přímo ve snížení nákladů na inzerci, ale promítne se vám ve zvýšení počtu zobrazení reklam a ve větším množství prokliků. Když váš konkurent inzeruje pod CSS Google a nabídne cenu za proklik 10 Kč, tak vy ho můžete porazit už s cenou za proklik 8 Kč. Ve výsledku vám tak CSS Kvinono pomůže získat více konverzí.

4kids
feo

Kvinono vs. Google battle

Dva soupeři, jeden vítěz

Souboj obou CSS se odehrával u našeho klienta 4kids.cz, který vlastní e-shop s hračkami. CSS Kvinono začali používat od konce února 2021. Abychom vám mohli poskytnout srovnání včetně tržeb, tak jsme na přání klienta skryli přesné období.

Při experimentu, jak si CSS Kvinono povede proti CSS Google, běžela v účtu souběžně stávající kampaň v Shopping Ads pod CSS Google spolu s novou kampaní pod CSS Kvinono. Obě kampaně měly totožné podmínky – stejné produkty, stejný rozpočet i ROAS.

feo

porovnání kampaní

Kvinono válcuje Google

Výsledky po fází učení vyznívají ve prospěch CSS Kvinono ve všech směrech. Průměrné CPC kleslo o 9,5 % a přineslo o 166 % více transakcí a to dokonce při poklesu PNO.

4kids

Možná si říkáte, že to je skvělý výsledek, ale že by přece průměrné CPC mělo být o 20 % nižší. I přesto, že díky CSS programu inzerujete s až 20% slevou na prokliky, tak tohoto přesného rozdílu nikdy nedosáhnete. V rámci nastaveného ROAS se budete vždy snažit biddovat na přední pozice a díky zlevněné ceně si můžete dovolit jít do aukce, která by se vám bez slevy v rámci nastaveného ROAS již nevyplatila. Znamená to, že někdy může dojít i k navýšení průměrného CPC, ale současně s tím i k úměrnému nárůstu tržeb v rámci dodržení PNO.

4kids
Graf 1: Vývoj CPC a tržeb v CSS Kvinono

Na grafu 1 vidíme, jaký vliv mělo průměrné CPC v inzerci pod CSS Kvinono na nárůst tržeb e-shopu. Za začátku bylo průměrné CPC nižší a stejně tak i tržby. Postupně se průměrný bid zvyšoval a spolu s ním i hodnota konverzí.

4kids
Graf 2: Meziroční srovnání tržeb z Google nákupů

Abychom vyloučili, že se tržby mezi kampaněmi pouze přerozdělily, porovnali jsme v grafu 2 také předchozí rok ve stejném období. V meziročním srovnání se tržby zvýšily o 66 %. A to přesto, že porovnáváme období včetně března roku 2020, kdy od 14. 3. 2020 vláda uzavřela maloobchod (sami dobře víte, co to udělalo s tržbami e-shopů).

4kids
Graf 3: Meziroční srovnání návštěv z Google nákupů

V grafu 3 vidíme, že v meziročním srovnání návštěvnost e-shopu z kampaní v Google Nákupech stoupla o 75 %.
U obou těchto grafů porovnáváme rok 2020, kdy v účtu běžely kampaně pouze pod CSS Google, s rokem 2021, kdy zde byly kampaně z CSS Google i CSS Kvinono. Procentuální zvýšení tržeb i návštěvnosti je tedy společným dílem obou CSS.

4kids
Graf 4: Vývoj PNO a tržeb v CSS Kvinono

Když se podíváme na graf 4, tak u kampaní v CSS Kvinono vidíme trend postupného zvyšování tržeb a poklesu PNO.

4kids
Graf 5: Vývoj PNO a tržeb v CSS Google

Oproti tomu v grafu 5 u kampaní v CSS Google je patrné, že sice PNO držely, ale tržby šly dolů.

feo

Přínos pro klienta

Jak dopadlo porovnání tržeb?

Mode

Kampaň v CSS Kvinono přinesla o 123 % vyšší tržby než kampaň v CSS Google. Přivedla o 130 % více uživatelů a návštěvnost se zvedla o 143 %. Jediná metrika, kde jsme zaznamenali pokles o 19 %, byla průměrná hodnota objednávky. Je to z důvodu, že v rámci nastaveného ROAS si mohla kampaň v CSS Kvinono dovolit biddovat i na produkty s nižší prodejní cenou.

Mode

Finální výsledek

Jasný vítěz

Mode

Už teď se těšíme na další klienty, kteří si s námi vyzkoušejí podobné experimenty a zároveň posunou svůj byznys kupředu. A pokud byste s námi chtěli jít přímo do CSS Kvinono, lze využít možnost vyzkoušení na měsíc zdarma.

Radek Fojtík
Head of Marketing